old timer garantie ?

denlowie
Juridisch actief: Nee

Re: old timer garantie ?

#16 , 19 dec 2013 07:37

Ja maar je heeft wel een verkoopovereenkomst getekend en dit is net het zelfde als bestel bon, en ik schreef wel indien eer een termijn of bij u in de staat waarin het bevindt de garantie niet geld voor old timers en dit volgens een club van old timers
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105

#17 , 19 dec 2013 10:33

Was de wagen gekeurd door de autokeuring?
En was er een carpass?

denlowie

#18 , 19 dec 2013 13:15

Was de wagen gekeurd door de autokeuring?
En was er een carpass?
Een old timer hoeft niet naar de keuring, enkel bij het inbreukneming en dit is een zeer speciale keuring waar enkel de remmen en de lichten gekeurd word en daarna moet hij niet meer gekeurd worden, en carpas bestaat niet bij een old timer.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Reclame

ovi

#19 , 20 dec 2013 16:46

Ik weet ook wel dat een old timer bijna nooit in orde is ,, het is immers een hobby , maar er zijn wel grenzen
Even een opsomming van de gebreken
Uitlaat is er af gevallen
De rubbers van de torsieslangen zijn er niet meer ?
Achteraan rechts totaal geen demping , versleten schokdempers
Tijdens een rit dacht ik door rookontwikkeling , dat de wagen in brand stond ,,, het was echter olie die op de uitlaat lekte
Koppeling van de cardanas versleten ,,,
2 wielen waren met een moer te weinig gemonteerd
De automaat schakelt in derde pas bij 3200 tr en lekt veel olie
De spiegels zijn niet meer verstelbaar
De benzinemeters werken niet
De kilometerteller werkt niet
Ben ondertussen al 3x in panne gevallen ,,, amper 200 km gereden
En dat voor een wagen van 6500 euro ?
De garagist heeft me mooi voor de gek gehouden ,,, lang verhaal
Duidelijk dat u veel te weinig van auto's kent om ALLEEN een oldtimer te gaan kopen!
Al de dingen die u hierboven opsomt zijn zaken die je door een simpel testritje en gewoon eens goed te kijken weet dat dit de gebreken zijn waar je nog wat aan zal moeten werken maar het is dan ook een oldtimer die duidelijk nog niet gerestaureerd is.
U zegt zelf dat je tijdens de testrit bv. dacht dat de auto in brand stond omdat er olie op de uitlaat lekte en een kardan waar de homokinetische koppeling van versleten is geeft toch een gerammel/geklop dus dat hoor je toch ook?
Ontbrekende moeren, spiegels die niet verstelbaar zijn, benzinemeter die niet werkt het slechte schakelen; de olielekken enz.
Zeg nu zelf dat dit toch dingen zijn die je wist voor je hem kocht dus in de oldtimer wereld is dit een normale verkoop en wordt er verondersteld dat je hem zelf verder inorde zet!
Al de oldtimers die ik tot hiertoe gekocht heb waren er met werk aan maar neem de volgende keer iemand mee die iets meer van auto's kent zodat je u daarna niet bedrogen voelt.

Terug naar “Consumenten Koop”