Aanplakking openbare verkoop

Tibau
Topic Starter

Aanplakking openbare verkoop

#1 , 11 dec 2013 23:34

Hallo,

Ik heb vandaag een gele brief tot openbare verkoop ontvangen
Daar ik werkloos ben kan ik het volledige bedrag onmogelijk in een keer betalen.
Heb nochtans deze maand reeds een stuk betaald.

Volgens ik hoorde kunnen ze niet overgaan tot openbare verkoop indien je al een stuk betaalt.
Klopt dit?
Kan ik de openbare verkoop nog tegenhouden? Kan sowieso niet veel meer bijbetalen voor deze maand.

De openbare verkoop gaat over de auto. Deze staat wel op mijn naam ingeschreven maar is eigenlijk niet van mij maar van mijn partner.
Kunnen ze deze dan verkopen?

Bedankt voor jullie antwoord.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 11 dec 2013 23:37

Het inschrijvingsboekje is GEEN bewijs van eigendom.

Uw verhaal is uiteraard niet volledig want wat is de reden van de openbare verkoop?
Bij mijn weten worden met beslag gelegde voertuigen die niet verzekerd zijn na verloop van tijd openbaar verkocht.

Tibau
Topic Starter

#3 , 12 dec 2013 00:06

Het gaat over een vonnis waarin ik veroordeeld ben wegens onbetaalde facturen.
Eigenlijk onterecht maar moest advocaat nemen om in beroep te gaan.

Ik heb bankuittreksel waarin vermeld staat dat partner auto gekocht heeft.
Kunnen ze die dan in beslag nemen?

Reclame

denlowie

#4 , 12 dec 2013 07:34

waarom heb je niet onmiddellijk gereageerd toen ze beslag hebben gelegd, dit is toch altijd 3 a 4 weken voor de verkoop, ben je gehuwd met je partner, en heb je een huwelijks contract met scheiding van goederen?
Als je een gele brief ontvangen heeft wil zeggen 7 dagen voor verkoop !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Tibau
Topic Starter

#5 , 12 dec 2013 09:04

Ik heb onmiddellijk een stuk betaald toen er beslag gelegd werd.
Heb gehoord dat als je een stuk betaalt verkoop niet doorgaat.
Maar blijkbaar klopt dit dus niet...

denlowie

#6 , 12 dec 2013 11:18

Maar blijkbaar klopt dit dus niet...
De deurwaarder hoeft daar geen rekening met te houden, maar de meeste deurwaarders geven je wel een afbetalingsplan, dit kan je nu nog telefonisch vragen, maar hij is niet verplicht om erop in te gaan.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

j.demoor

#7 , 14 dec 2013 08:01

In geval van revindicatie biedt een geregistreerde eigendomsverklaring geen waarborg t.a.v. derden,zodat het eigendomsbewijs van de erin vermelde goederen niet noodzakelijk vaststaat. Ook een factuur mist t.a.v. derden bewijswaarde wanneer niet is aangetoond dat de erop vermelde goederen met eigen gelden werden aangekocht.'(Antwerpen 22 oktober 1990,Bull.Bel. 1992,2728).

‘Deze staat wel op mijn naam ingeschreven’ mist evenzeer bewijswaarde t.a.v. derden.

'De hoven en rechtbanken beschikken bij revendicatie van in beslag genomen meubelen over een zo ruim mogelijke beoordelingsbevoegdheid ter waardering van de bewijskracht van de documenten die hen worden voorgelegd.Het is aan de eiser om te bewijzen dat hij het huisraad van de gemeenschappelijke woning met eigen geld heeft betaald,zonder deelneming van de beslagene.Doet hij dit niet dan zijn de in beslag genomen voorwerpen onverdeelde goederen,die in beslag kunnen worden genomen,maar waarvan een gedwongen tegeldemaking slechts mogelijk is na de verdeling waartoe de meest gerede partij moet doen overgaan.'(Luik 10 november 1994,J.L.M.B. 1995,577).

“Art.1498.In geval van zwarigheden bij de tenuitvoerlegging kan iedere belanghebbende partij zich wenden tot de beslagrechter, evenwel zonder dat het instellen van deze vordering schorsende kracht heeft. De beslagrechter beveelt de opheffing van het beslag indien daartoe grond bestaat.”(Gerechtelijk Wetboek).
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”