Mijn ex gaat verhuizen

afriend
Topic Starter

Mijn ex gaat verhuizen

#1 , 21 jan 2008 11:16

Op 26 februari gaan mijn ex en ik voor de tweede keer tekenen op de rechtbank. Alles leek in orde tot vandaag.... Ik heb uitgevonden dat mijn ex niet geregistreerd staat in de gemeente die wel is doorgegeven op de akte en aan de rechtbank. Omdat wij co ouderschap hebben aangevraagd is zij niet ver van de echtelijke woning gaan wonen en onze zoon gaat daar ook naar school. Ik kon hem dan gemakkelijk halen en terugbrengen. Nu vind ik uit dat zij twee weken voor onze verschijning op de rechtbank gaat samenwonen en dat zal niet bij de deur zijn. Onze zoon is blijkbaar ingeschreven in een andere school en zal daar na het krokusverlof samen met de kinderen van haar partner naartoe gaan. Wat kan ik hier aandoen? Zij leeft onze overeenkomst totaal niet na en houd zich aan geen enkele regel. Doch ik zou willen dat onze scheiding die datum word uitgevoerd want dit spelletje heeft nu lang genoeg geduurd. Kan zij dit zo maar allemaal? en mag zij zomaar zonder mijn toestemming onze zoon verhuizen en op een andere school plaatsen.

alvast bedankt

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
question

#2 , 21 jan 2008 14:01

Verhuizen mag waarschijnlijk wel, maar zomaar zonder toestemming op een school plaatsen niet. Indien jullie gezamenlijk ouderlijk gezag hebben (en dat is normaal zo, tenzij je van je rechten hebt afgezien), dan MOET zij je erbij betrekken, meer nog, dan kan zij niemand inschrijven zonder jouw goedkeuring. Vaak zijn de scholen daar niet van op de hoogte, of (ik ben leerkracht) in mijn school moet de éne ouder dan tekenen, verklarende dat de andere ouder ermee akkoord gaat. Als zij zoiets heeft ondertekend, dan is dat niet zo een goede zaak voor haar, want dan pleegt ze schriftvervalsing. Goed informeren dus, en je zeker niet laten doen (mijn ex heeft hetzelfde geprobeerd, kind was ook al ingeschreven, zonder mijn medeweten, ze had haar nieuwe vriend voor mij laten tekenen!!!! Stel het u voor. 1 maand later was ze alles kwijt. Mijn zoon is nu bij mij en zij moet haar schikken naar ons. Wie laatst lacht best lacht?)

afriend
Topic Starter

#3 , 21 jan 2008 14:05

Hallo,

In ieder geval al bedankt voor je antwoord. Het probleem is dat alles op zo een korte tijd gaat gebeuren. Het lijkt precies alsof ze alles in orde wil hebben voor wij onze laatste keer gaan tekenen. Dan is er voor mij geen andere keuze meer dan te aanvaarden en akkoord te gaan met het EOT. Als ik dan erna wijzigingen wil aanbrengen sta ik denk ik minder sterk in mijn schoenen

Reclame

brice3010

#4 , 21 jan 2008 20:22

Het zal je idd wat kosten maar ik geef de raad dit door een deurwaarder te laten registreren, en bij de tweede verschijning niet te tekenen en dit voor te leggen. Als je tekent leg je je neer bij de feiten. En ik ben het volledog eens met de input van de bovenstaande.

Hallo,

In ieder geval al bedankt voor je antwoord. Het probleem is dat alles op zo een korte tijd gaat gebeuren. Het lijkt precies alsof ze alles in orde wil hebben voor wij onze laatste keer gaan tekenen. Dan is er voor mij geen andere keuze meer dan te aanvaarden en akkoord te gaan met het EOT. Als ik dan erna wijzigingen wil aanbrengen sta ik denk ik minder sterk in mijn schoenen
"wanneer je verdrietig bent kijk dan opnieuw in je hart en zie dat je huilt om wat je vreugde schonk" Kahlil Gibran.

Terug naar “Echtscheiding”