verhoging alimentatie aanvragen

leeuwke1969
Topic Starter

verhoging alimentatie aanvragen

#1 , 03 dec 2013 16:44

Ik heb 2 kinderen, 1 van 14 jaar en 1 van 17 jaar. Van de papa krijg ik maandelijks 125€/kind wat nu opgelopen door index tot 135€/kind. Ik krijg 322€ kindergeld. Pas dit jaar zal ik waarschijnlijk een studietoelage krijgen, maar heb daar nog geen nieuws van. Intussen heb ik alles wel al betaald. De papa wacht tot ik nieuws heb van het studietoelagefonds vooraleer ook maar 1€ te betalen. Ik betaal maandelijks het treinabonnement 30€ voor mijn dochter en het busabonnement 20€ van mijn zoon. De papa komt daar ook niet in tussen, ook niet na herhaaldelijk vragen. Dit zijn volgens hem geen buitengewone kosten en moeten gedekt worden door het kindergeld en de alimentatie. Ik heb het financieel niet makkelijk maar toch weigert hij elke medewerking.

Ik ben wel opnieuw gehuwd, maar ik vind niet dat mijn man moet opdraaien voor de schoolkosten van mijn kinderen, per slot van rekening betaalt hij 350€ alimentatie voor die van hem. (1van 17 en 1 van 9).

Kan ik via de jeugrechter een poging doen om de alimentatie te laten optrekken ? En hoe moet ik daar aan beginnen ?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
leeuwke1969
Topic Starter

#2 , 09 dec 2013 07:29

Blijkbaar kan of wil niemand mij hier bij helpen. De kinderen gaan 1 weekend op de 2 naar de papa en de helft van de vakanties. Hobby's en extra's ivm deze hobby's worden ook door mij bekostigd. Laat ik het zo zeggen, dat de papa in niets tussen komt van schoolkosten een buitengewone kosten. Daarom mijn vraag. Ik dacht als ik meer alimentatie zou vragen, dan moet hij niet meer tussenkomen in de extra's en kan hij lekker op zijn 2 oren slapen en enkel genieten van zijn recht om papa te zijn zonder mijn gezaag :wink:

Reclame

Terug naar “Andere”