Hallo
Ik had een huurcontract van 1 jaar.
Normaal gezien zou ik op 31.08.2013 het pand verlaten moeten hebben. Huisbaas heeft de opzeg gedaan
Maar ik vroeg toen om uitstel aan de huisbaas omdat ik in april een toezegging zou krijgen voor een sociale woning ( dit is al ondertussen niet meer zo) Dus een stilzwijgende mondeling akkoord tot ik iets vind??? Of niet?
Dus na 31.08.2013 betaalde ik mijn huur elke maand tot ik donderdag geleden een brief heb ontvangen van de Eigenaarsbond waarin staat dat ik binnen de 8 dagen een redelijke datum moest voorleggen van verhuis aan de huisbaas? En zo niet zouden ze een procedure starten bij het vredegerecht waarvan ik alle koste zou moeten betalen.
In de brief staat ook dat hij meerdere malen aanmaningen heeft gestuurd, maar dit is helemaal niet waar. Dit kan hij ook niet bewijzen want als je een aangetekende zending stuurt dan krijg een sticker terug van een aangetekende zending een BEWIJS. Maar we hebben nooit iets ontvangen.
Maar ik heb gelezen in de huurbescherming als de huurder niet akkoord is met de opzeg en doet niets, en de huisbaas is ook niet akkoord dan is het de taak van de huisbaas om na 6weken dit bij de vrederechter voor te leggen. Heeft hij niet gedaan.
Maar hij ontving elke maand huur, is dit geen bevestiging van een stilzwijgende verlenging en mijn buurvrouw is hier getuige van???
Kan er aub iemand mij helpen...