Dit dacht ik ook al, bedankt voor de bevestiging.Mogen langskomen wil niet zeggen dat hij zomaar binnen mag.
Hij heeft ons nu dus in gebreke gesteld voor 3 zaken.
1. Een kapotte gasverwarming. hiervan is het gasblok kapot, volgens de reparateur gewoon slijtage. We hadden ze nog niet gebruikt voor we ze hadden laten nazien. Ook worden de gasverwarmingen (die hij van de vorige bewoners heeft overgekocht) niet vermeld in zowel het contract als in de plaatsbeschrijving.
2. Twee deuren waarvan de schilderwerken niet helemaal af zijn. Contract maakt er ook geen melding van dat dit binnen bepaalde tijd moet af zijn, of zelfs maar diende te gebeuren. (hij wil het huis verkopen, dus ik vermoed dat het daarom te doen zal zijn).
3. Verdwenen branddetectoren en koolstofmonoxide-detectoren. Volgens hem waren ze de dag voor onze intrek en voor het vertrek van de vorige bewoners wel aanwezig en de dag na onze intrek en het vertrek van de vorige bewoners verdwenen. Nu geeft hij ons hier de schuld van. Ik heb echter navraag gedaan bij de vorige bewoners en zij vertelden me dat ze die indertijd zelf hebben aangekocht omdat de huisbaas er niet voor wilde zorgen. Ze hebben die dus meegenomen bij hun vertrek. Vorige bewoners willen dit graag getuigen.
Ook verteld hij erbij dat hij binnen 2 weken zal langskomen met een gerechtsdeurwaarder om het hele huis te inspecteren.
De ingebrekestelling heeft hij via mail gedaan, terwijl ik redelijk zeker ben dat dit via AS dient te gebeuren.
Ook denk ik dat hij op alle 3 de punten wettelijk geen poot heeft om op te staan.
Kan ik de deurwaarder toegang weigeren, om het hele huis te inspecteren? Op het vervangen van de sloten na.