Registratie huurcontract na 2 mdn

Santitia
Topic Starter

Registratie huurcontract na 2 mdn

#1 , 28 nov 2013 21:43

Door een vergetelheid liet ik in 2012 mijn huurcontract 3 weken te laat registreren. Mijn huurder heeft deze maand het huurcontract opgezegd. Heb ik nu nog recht op een verbrekingsvergoeding of vervalt deze door de te late registratie?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
sloeberken

#2 , 28 nov 2013 21:51

Nee u huurcontract is lang voor de opzeg geregistreed dus wettelijk. Over welk huurcontract gaat dit.
Kennis is nog geen wijsheid, dit komt door de jaren.

Santitia
Topic Starter

#3 , 28 nov 2013 21:55

Voor een duur van 9 jaar
Laatst gewijzigd door Santitia op 27 dec 2013 19:18, 1 keer totaal gewijzigd.

Reclame

sloeberken

#4 , 28 nov 2013 22:09

Als hij opzegt voor de registratie is er geen vergoeding eisbaar.

De huurwet 2013 http://justitie.belgium.be/nl/binaries/ ... 138431.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Santitia
Topic Starter

#5 , 29 nov 2013 14:47

Dus is wat in mijn link staat niet correct ...

sloeberken

#6 , 29 nov 2013 15:35

De verhuurder kan enkel een boete krijgen voor laattijdige registratie of dit is gebeurd weet ik niet, maar van het ogenblik dat het huurcontract geregistreed is valt alles onder een geregistreerd huurcontract.

scorpioen
Juridisch actief: Nee

#7 , 29 nov 2013 15:50

Ik heb al regelmatig advocaten horen pleiten dat de huurder geen opzegtermijn moet in acht nemen omdat het huurcontract te laat geregistreerd werd. Blijkbaar beginnen sommige huurders dit te geloven.

Dit is dus fout.

Het volstaat dat de huurovereenkomst geregistreerd is, ook al is dit laattijdig. Wel moet dit gebeuren vooraleer de huurder opzegt.

Terug naar “Huren”