Onlangs had ik een probleem met X . Ik betaal bij ontvangst van de factuur en niet per domciliëring.
Op een dag krijg ik een bericht dat een bepaalde factuur niet betaald werd. Ik herinnerde me goed dat ik die wel betaald had en wachtte nog even. Daarna kreeg ik nog een sms'je en controleerde ik toch maar mijn rekening (ik zag dat ze wel degelijk betaald werd).
Ik deed niets en opeens sloten ze mijn account af.
Ik belde naar X om te zeggen dat ik betaald had en blijkbaar had ik ergens een fout in de mededeling gebruik( ik gebruik altijd eigen mededeling en niet gestructureerde maar zet daar wel altijd de gestructureerde mededeling bij).
Ik was heel kwaad dat ze me zomaar afgesloten hadden en zei hen dan ook. Toen zeiden ze dat ik de fout gemaakt had door niet de juiste mededeling te gebruiken. ik vroeg of ze dan niet konden terugvinden wie een bepaalde rekening had betaald. Nee, niet voor 10000 klanten zeiden ze.
Kunnen we eens een optelsom maken, stel dat 500 klanten niet correct betalen? Dan hebben ze dit wel mooi op hun rekening staan hé en doen ze niets buiten de klant straffen dan.
OP de koop toe ontving ik vandaag een heel hoge factuur, ik begreep het niet maar toen zag ik dat ze nog een 30 euro reactivatiekosten vroegen hiervoor.
Mogen zij dit zomaar doen? Ik vind dit echte gangsterpraktijken en ik vind dat ze misbruik maken van hun min of meer toch nog steeds "monopoliepositie" (want zij hebben immers meestal overal het beste bereik en daarom ben ik ook bij X en bij niemand anders).
Kan ik ergens klacht indienen? Naast de regel van hun 30 euro staat dat deze kosten in geen enkel beding kunnen terugbetaald of geannuleerd worden.
Ik weet niet eens of ze hier oren naar zullen hebben bij X.