Beste,
Huurcontract voor 9 jaar, geregistreerd en lopende sinds 2 februari 2013.
Graag had ik even uw advies over hetvolgende:
Sinds ik in dit appartement ingetrokken ben waren er enkel problemen: douche moest vervangen worden, toilette lekte, lavabo lekte, kookplaat ging defect, boiler ging meermaals defect...
Aangezien dit pand te koop stond, kregen wij in Juni het bezoek van een EPC controleur. Deze stelde vast dat er geen aarding aanwezig was en dat onze electriciteitsvoorziening niet conform is. Ik had net een nieuwe wasmachine gekocht die klaarstond om aangesloten te worden...de controleur gaf me echter de raad mijn toestel zeker niet aan te sluiten.
Ondertussen is het gebouw verkocht, hebben we net een nieuwe eigenaar, en werd er een bestek opgemaakt door een electricien: 9000 euro exclusief btw en daarbij zal er een week gewerkt moeten worden, muren open gebroken enz... Het immobureau doet er nu alles aan om dit bestek nietig te verklaren en wil enkel oplap werken doen... (aarding langs de muur tot lichtbron trekken, ...) Echter deze discussie loopt reeds sinds Juni. Ondertussen staat mijn wasmachiene nog steeds in de verpakking..... (mijn garantie loopt door, en ik loop maar naar het wassalon) en horen wij hierover niets meer....
Aangezien onze boiler 3 weken lekte en reeds hersteld werd, kregen we een nieuwe geïnstallleerd (door de vorige eigenaar). Dit nieuwe toestel is ondertussen ook defect, we zitten al een week met lauw water. De nieuwe eigenaar lijkt er maar weinig van te kennen en wist zelfs niet wie te contacteren... hij zei me: bel maar naar Bulex en we zien wel. Bulex heeft echter enorm lange wachttijden...
Ons vorig immokantoor heeft ons een huurmindering van de helft toegestaan aangezien onze boiler toen 2weken 10l per 4 uur lekte en we ook heel die tijd zonder warm water zaten. Het vooruitzicht om dagenlang electriciteitswerken in ons appartement te hebben, al een week geen warm water te hebben en maanden geen wasmachine te hebben, kan ik daarvoor een vermindering in de huur vragen?
Alvast bedankt voor uw advies,