Roken op de werkvloer

jinan
Topic Starter

Roken op de werkvloer

#1 , 13 nov 2013 17:26

wist niet goed in welke rubriek dit posten.
Mag een werkgever van een klein bedrijf (5 personen, hij en z'n vriendin inbegrepen) beslissen dat er in het lokaal (waarin ze alle 5 werken) gerookt wordt?

Ik werk er niet meer sinds september, maar het was vroeger al halvelings toegelaten en nu ik er moest zijn voor iets, merkte ik een sterke rooklucht op. Gezien het verleden zou ik het niet erg vinden om te klikken.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Turaki

#2 , 13 nov 2013 17:36

Werkgever kan nooit beslissen roken toch toe te staan. Natuurlijk, als iedereen die daar werkt rookt, zal geen van de werknemers hiervoor klacht willen indienen.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#3 , 13 nov 2013 19:00

Tot er eens controle langskomt.

Reclame

jinan
Topic Starter

#4 , 13 nov 2013 19:07

en ik wil die controle sturen, hij heeft mijn leven genoeg zuur gemaakt. Ik vind het ook jammer voor die ene die er nog werkt en NIET rookt.

JPV
Juridisch actief: Ja

#5 , 13 nov 2013 19:58

bij gebrek aan klacht van een betrokkene zie ik niet in waarom de inspectie zou ingrijpen.

Gebruiker21

#6 , 18 nov 2013 16:14

Topic starter kan altijd anoniem klacht indienen waarin hij vermeld werknemer in het bewuste bedrijf te zijn, maar zijn identiteit niet wil bekend maken om sanctionering van zijn baas te vermijden... Niet héél erg netjes, maar ik kan me voorstellen dat hij ook niet héél erg netjes door zijn ex-baas behandeld geweest is, als je al dergelijke "acties" wil ondernemen...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

denlowie

#7 , 18 nov 2013 16:26

Tom en wat als die 5 werknemers allemaal roken, dan zal de link snel gelegd zijn dat hun ex collega er voor iets achter zit !

Want ik kan me echt niet inbeelden dat een roker zelf klacht zou indienen, ik denk dat de werkgever het zelfde over denkt.

En natrappen heb ik altijd zeer laag gevonden, en vergeet niet dat bomen elkaar nooit tegen komen, maar mensen wel, en de wereld is zeer klein.
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Gebruiker21

#8 , 18 nov 2013 16:38

Dat enkel bomen elkaar niet tegenkomen, geld ook voor de baas, uiteraard. We weten niet wat hij de topicstarter aangedaan heeft, maar als die baas al geen rekening wil houden met die éne niet-roker, vind ik dit ook zeer laag.

Wie er nu al dan niet aangifte doet bij de sociale inspectie speelt weinig rol. Als de werkgever correct handelt, hoeft hij niets te vrezen...
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Andere”