Afgesloten rekening door de bank zelf terug geopend

Mottemetie
Topic Starter

Afgesloten rekening door de bank zelf terug geopend

#1 , 16 nov 2013 13:39

Beste,

Een 3 tal maanden geleden heb ik bij Axa al mijn rekeningen afgesloten en mijn bank- en VISA kaart afgegeven.
Nu 3 maanden later ontvang ik een brief van het hoofkantoor dat deze rekening reeds gedurende 3 maanden een negatief saldo vertoond.
Na contact op te nemen met mijn agent, krijg ik als uitleg dat 2 weken nadat ik mijn rekeningen heb afgesloten, de afrekening van VISA is binnen gekomen. Door dit zou de rekening automatisch door het hoofdkantoor terug geopend zijn om deze schulden te vereffenen.

Mijn agent steld voor om hier voor langs te komen, maar in afwachting van dit steld deze voor om de rekening zo snel mogelijk al te vereffenen omdat er anders eventuele kosten gaan bij komen.
Persoonlijk vind ik dit maar een rare gang van zaken...ik ben hier ook nooit van op hoogte gebracht dat deze rekening terug geopend zou zijn.
Is dit wel allemaal wettelijk?

Alvast bedankt voor eventuele respons.

Groetjes,

Timothy.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
basejumper

#2 , 16 nov 2013 14:20

Beste,

uitgaven met uw kredietkaart worden afgeboekt van uw rekening. dat heeft u ongetwijfeld getekend bij aanvraag kredietkaart.
Of het nu wordt afgerekend van die rekening of niet : u blijft gehouden uw betalingen met kredietkaart te voldoen. en uiteraard zal die schuld ook intrest genereren.
Uit zelfbeheersing groeit de Kracht.
Zelfkennis brengt ons tot Wijsheid.
Zelfvervolmaking leidt ons tot Schoonheid.

artemis

#3 , 16 nov 2013 14:46

Wist u dan zelf niet dat er nog een Visa afrekening zou volgen? Hebt u daarvan geen uitgavenstaat ontvangen?

Reclame

Terug naar “Bank & Beurs”