#10 , 18 nov 2013 06:32
In het kader van de openbaarheid van bestuur heb ik al wel enkele documenten kunnen opvragen, maar zeker onvoldoende gekregen!!
In mijn gemeente is de oppositie zééér onderdanig, dit omwille van de vriendjespolitiek die hier in de gemeente algemeen heerst, waardoor er steeds méér stemmen naar de burgemeester zijn partij gaan, en deze steeds oppermachtiger wordt, er is bij de oppositie niemand meer die hem nog zal tegenspreken, uit angst voor hun eigen vel.
Dat is ook de reden dat mijn tegenpartij, een kleine KMO reeds vanaf het begin nu bijna 5 j geleden overal ging verkondigen dat ik toch het onderspit zou en zal moeten delven!!!.
Enkel van SPA- Groen heb ik een op dit moment GOUDEN document in handen, zij hebben schriftelijk aan de secretaris gevraagd of de gemeente op de hoogte is van de tussenkomst van de burgemeester als advocaat in mijn dossier, en na het "ja" antwoord, wat de gemeente hier ging aan doen? Het antwoord was:" NIETS, de vergunninghouder is decretaal verplicht om zijn verplichtingen na te leven."
En daar is het dan bij gebleven, ik moest maar een goeie advocaat zoeken, wat eveneens niet evident is, ook al betaal je je blauw. Ook hiermee heb ik ondertussen al voldoende ervaring opgedaan. ..... In de rechtbank heerst werkelijk het recht van de STERKSTE EN MACHTIGSTE maar totaal NIET van het RECHT en de RECHTVAARDIGHEID . Als je de kranten leest dan weet je ook genoeg, bijna alle politici zijn trouwens in bijberoep advocaat!!!!.
Ik zal waarschijnlijk mijn wonden moeten likken en slikken ...., ik ben me bewust geworden dat ik eigenlijk niet nog meer kan verliezen, indien ik mezelf probeer te verdedigen in de rechtbank, dit in de kleine en misschien ijdele hoop dat er toch misschien nog een rechter is die rechtvaardigheid in zijn vaandel heeft. (met een advocaat verlies ik steeds meer en nog veel meer GELD !!!) door zelf naar de rechtbank te stappen met voldoende bewijzen in handen, kan ik nog iets proberen, al werd ik ondertussen door tegenpartij ook reeds bedreigd.
DIT IS ONS BELGIE....... en ik ben er me goed van bewust, ik ben zeker NIET de enige die zoiets als ik meemaakt!!!!!
Inina