Geachte,
Situatie:
Leeftijd 52, +/-30 jaar gewerkt waarvan 15 jaar bij de laatste werkgever. Ontslagen vorig jaar april om economische redenen. Correct uitbetaald tot 5 augustus 2013. Tot dusver geen probleem.
Sedert 2007 eveneens zelfstandige in bijberoep. Omzet is niet de moeite, ' verdienste' vorig jaar, verlies bijna 5000 euro vooral omwille van opstartkosten om van dit bijberoep op ( korte) termijn een volwaardige job te kunnen maken en inkomen te genereren. (Voor iemand van 52 staan werkgevers niet in de rij en beter zelf initiatief nemen dan bij de pakken te blijven zitten was mijn gedachte.)
Probleem:
Ik heb net bericht gekregen van RVA dat ik wordt uitgesloten van het recht op uitkering.
Citaat:
" De werkloze die op bijkomstige wijze een activiteit uitoefent, kan het recht op uitkeringen slechts behouden indien hij deze activiteit voornamelijk verricht tussen 18 en 7 uur ( art. 48 § 1,3° van het koninklijk besluit van 25 november 1991 houdende de werkloosheidsreglementering)?
U verricht deze activiteit tussen 7 u en 18 u en voldoet bijgevolg vanaf 05/08/2013 niet aan de voorwaarden van het bovenvermeld artikel 48 § 1,3.
Gevolg:
Geen inkomsten uit bijberoep, integendeel, geen werkloosheidsvergoeding.
EN NU ? Naar de rechtbank ? Iemand ervaring mee ?