ik was onlangs betrokken bij een verkeersongeval met stoffelijke schade. ik reed stapvoets door een heel smal straatje en werd langszij aan de spiegel 'gekust' door een tegenligger.gestopt en uitgestapt. De tegenpartij had wellicht door dat ik gedronken had en verwittigde de politie.Positief natuurlijk(mijn eigen fout... 0.7mg/l dus sowieso voorkomen).Aan mijn auto is geen spoor van schade te bespeuren, de tegenpartij beweert echter dat ik verantwoordelijk zou zijn voor een aantal krassen aan zijn zijkant.(volgens mij waren ze reeds aanwezig)
Mijn proble(e)men :
* heb geen aanrijdingsformulier kunnen invullen (was bij politie voor pv).Weet ook identiteit niet van tegenpartij.
* hoe licht ik mijn verzekering in (gezien gegevens tegenpartij onbekend) en zou ik dat wel doen (vermoedelijk toch regres en eventueel buitengegooid.schade aan tegenpartij is naar alle waarschijnlijkheid zo miniem dat als ik besluit dat ik aansprakelijk ben ik liever zelf de kosten draag. dan blijf ik op dezelfde bonusmalustrap zitten en behoud mijn verzekering.
of is er geen ontkomen meer aan en moet dit geschil op de rechtbank beslecht worden ingevolge opgestelde pv.
Ik weet dat ik me sowieso nog aan een gepeperde rekening van de rechtbank mag verwachten wegens alcoholintoxicatie.
Dit is mijn eerste ongeval in 17 jaar en ga tevens voor de eerste keer veroordeeld worden.
graag advies
Alvast Bedankt