WCO en huren

FreelancerIT
Topic Starter

WCO en huren

#1 , 12 nov 2013 13:27

Heren,

Vrij eenvoudig vraagje.

Voor de huur van een appartement te bemachtigen vraagt mijn toekomstige huisbaas een aantal documenten.

Op zich niets abnormaals, ware het niet dat hij in mijn geval naar mijn 2 laatste belastingaangiftes vraagt.

Nu zit ik in een WCO en ben ik niet echt van mening dat de goede man hier zaken mee heeft. Het liefst zwijg ik hier dan ook over.

Alleen, wil ik zijn vragen naar waarheid kunnen beantwoorden riskeer ik dit wel te moeten vermelden...

Nu is mijn vraag... kan hij:

- Informeren naar het bestaan van een WCO?
- Informeren naar de status van een WCO?
- Informeren naar openstaande schulden? Bij de staat bijvoorbeeld?

Wat zijn de "natrekkingsmogelijkheden" die een dergelijk persoon heeft?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
denlowie
Juridisch actief: Nee

#2 , 12 nov 2013 14:00

Hij kan eenvoudig weten van u WCO!

Hij kan naar de status van u WCO informeren

Deze allebeide zijn eenvoudig na te trekken in het staatsblad.

Openstaande schulden kan hij in beperkte mate te weten komen via kredietverzekeringen en hypotheekkantoor.

Schulden bij de staat kan hij ook te weten komen via het hypotheek kantoor daar alle belastingschulden naar het hypotheek kantoor gaan !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

FreelancerIT
Topic Starter

#3 , 12 nov 2013 14:14

Van de publicatie in het staatsblad wist ik al, maar wat staat hier juist in gepubliceerd?

Ik ga huren, wat bedoelt uy dan met het hypotheek kantoor?

Reclame

denlowie

#4 , 12 nov 2013 15:02

Op een hypotheek kantoor kan je van ieder belg weten wat hij heeft van Hypotheken, weliswaar moet je er voor betalen !

Als deze man iemand kent uit de bank wereld zie hij ook als je op de zwarte lijst staat ook rsz schulden is openbaar.

Maar deze man heeft niks met dit alles te maken, dit zijn zijn zaken niet !

Ik weet nu niet of WCO in een openbare zitting behandeld word of in de raadkamer, vroeger het gerechtelijk akkoord was in de openbare zitting.

Als het in een openbare zitting behandeld word is het ook openbaar !

FreelancerIT
Topic Starter

#5 , 13 nov 2013 13:28

Goh, dit gaat mss. als een belachelijke vraag klinken, maar wat is het verschil tussen in de raadkamer of een openbare zitting? De WCO werd afgehehandeld in een rechtszaal, enkel wij waren aanwezig ...

denlowie

#6 , 13 nov 2013 13:40

De raadkamer is met gesloten deuren, dus u en u advocaat en de rechters, een openbare zitting is met eventueel publiek erbij, in handelszaken zie je weinig tot geen publiek in de zaal.

Vandebos

#7 , 13 nov 2013 14:18

Het feit of een zaak in openbare zitting plaatsvindt of niet heeft niets te maken met de openbaarheid van het vonnis nadien. Het wil simpel zeggen dat iedereen die wenst de zitting bij te wonen over deze mogelijkheid beschikt.

FreelancerIT
Topic Starter

#8 , 16 nov 2013 11:57

Dank voor de antwoorden. Op zich weet ik niet direct of het nu een openbare zitting is of niet. Het vond plaats in een rechtzaal, slechts mijn advocaat en mezelf waren er aanwezig (op de rechters na uiteraard).

Afgaande op wat er in het staatsblad gepubliceerd werd is er enkel geweten dat mijn WCO gehomologeerd werd, geen details zijn gekend.

De huurder is er in elk geval op uitgekomen dankzij google en heeft om die reden besloten het pand niet aan ons te verhuren...

denlowie

#9 , 16 nov 2013 12:29

De huurder is er in elk geval op uitgekomen dankzij google en heeft om die reden besloten het pand niet aan ons te verhuren...

Dit vind ik nu niet kunnen !

Zelfs mensen die een faillissement achter de rug hebben en verschoonbaar verklaard zijn hebben jaren nadien nog problemen mee, google is zeer goed maar kan ook schade aanrichten.

FreelancerIT
Topic Starter

#10 , 16 nov 2013 12:52

Dit vind ik nu niet kunnen !

Zelfs mensen die een faillissement achter de rug hebben en verschoonbaar verklaard zijn hebben jaren nadien nog problemen mee, google is zeer goed maar kan ook schade aanrichten.
Ik was er zelf van verschoten en googlede dan maar eens mijn eigen naam. Ik vond 1 treffer met een verwijziging naar mijn WCO. Ik heb met hen eens contact opgenomen, blijkt dat de melding er ongeveer 6 maand op blijft staan.

Voor het overige vond ik geen andere verwijzingen.

Ik kan er in elk geval nog niet zo lang opstaan gezien 'k mijn naam regelmatig eens Google (als ITer kan ik mij geen kwalijke hits op google veroorloven) en nu pas die melding opmerk.

Aan het openbaar maken van dergelijke meldingen stel ik zelf nu ook wel vraagtekens er bij... Tenslotte wat heeft "Jan met de pet" nu aan de wetenschap dat ik ooit financiële problemen had?

Maar goed, het is niets anders...

Voorlopig heb ik de zoektocht naar een nieuw appartement maar gestaakt, over een paar maand zou die melding moeten zijn verdwenen en probeer ik het nog maar eens...

Of er moet een manier zijn waarop ik nu al de verwijdering van die melding op google kan verwijderen

denlowie

#11 , 16 nov 2013 13:59

Laat me lachen 6 maand, heb hier bij wijze van proef een naam in getikt die een WCO gehad heeft op 1 april 2011 en die staat zelfs op http://www.faillissementsdossier.be" onclick="window.open(this.href);return false; die publiceren ook de WCO.

En heb een naam ingetikt die van 2007 verschoonbaar verklaart is en google geeft dit nog aan bij het faillissementsdossier.be.

Nog één failissement van 3/09/2008 en nog geeft google het aan !

Dus die 6 maanden met een grote korrel zout nemen

FreelancerIT
Topic Starter

#12 , 16 nov 2013 14:04

http://www.faillissementsdossier.be" onclick="window.open(this.href);return false;?

Wil dat nu juist de site zijn die mij gezegd hebben dit slechts gedurende 6 maand aan te geven.

Anders gezegd... Als ze over 6 maand niet weg is gerechtelijke stappen ondernemen om de vermelding te laten wegnemen?

Terug naar “Huren”