#1 , 09 nov 2013 09:17
Hallo,
Wij wonen sinds 1 jaar in een pracht van een huurwoning. De woning is gelegen in een bos en in plaats van een bovenverdieping met slaapkamers, hebben wij een benedenverdieping met slaapkamers.
Het enigste probleem is dus een vochtprobleem in onze benedenverdieping (kelder). De verhuurders zijn hier van op de hoogte toen ze de woning gekocht hebben en hebben een muur zelf behandeld. Maar de vochtplek is terug gekomen, alsook de tegels in de kelder die gewoon afbrokkelen van het vocht, plinten die loskomen, haar dat op de muur groeit en groene schimmel op een grote vochtplek in onze grote slaapkamer. Wij hebben geen ramen om open te zetten in onze slaapkamers, alleen een klein ventilatieroostertje waar er af en toe zelf een druppel water naar beneden rolt.
Wij hebben de eigenaars hier van meerdere malen telefonisch alsook per mail met foto's op de hoogte gehouden. Maar hier kregen we alleen het antwoord dat als we echt wilden ze wel nieuwe tegels konden leggen, of een valse wand voor de muur plaatsen waar de vochtplek zit.
Nu regent het natuurlijk al een x aantal dagen non stop en toen we gisterenavond naar beneden gingen, merkten we dat in 1 van de kamers er gewoon water stond. Geen centimeter, maar wel een plas. Goed gezocht naar een lek of een leiding die gesprongen was, maar niets te zien dus denken we dat het hier grondwater is die omhoog komt. In al onze slaapkamers zijn de voegen en plinten gewoon nat, daar staat er wel geen water.
Op dit moment heb ik de eigenaars nog niet op de hoogte gebracht, gaan we zeker vandaag nog doen.
Maar ik vroeg mij af of er iemand mij wat advies kan geven hoe ik het best op een correcte manier dit laat weten, per aangetekende brief, gewoon mailen met foto's, bellen?
En ook of iemand weet wat wij voor stappen kunnen ondernemen als ze hier niets aan willen doen?
Alvast bedankt