Feitelijk samenwonend uit elkaar

Ikje
Topic Starter

Feitelijk samenwonend uit elkaar

#1 , 12 jan 2008 12:37

Wanneer men feitelijk samenwonend is met gezamenlijke kinderen en men gaat uit elkaar, kan het dan dat de moeder de kinderen opeist zonder bezoekrecht voor de vader, maw dat de vader zijn kinderen niet mag zien. Weet iemand hier meer over?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Rebel-with-a-cause

#2 , 12 jan 2008 22:49

Wanneer men feitelijk samenwonend is met gezamenlijke kinderen en men gaat uit elkaar, kan het dan dat de moeder de kinderen opeist zonder bezoekrecht voor de vader, maw dat de vader zijn kinderen niet mag zien. Weet iemand hier meer over?
Als het gezamenlijke kinderen zijn, veronderstel ik dat de vader de kinderen erkend heeft. Daarmee heeft hij alle rechten én plichten. Dat wil zeggen dat hij recht op omgang heeft alsook de plicht om alimentatie te betalen.

roderidder
Contacteer: Website

#3 , 12 jan 2008 23:35

Als het gezamenlijke kinderen zijn, veronderstel ik dat de moeder de kinderen erkend heeft. Daarmee heeft zij alle rechten én plichten. Dat wil zeggen dat zij recht op omgang heeft alsook de plicht om alimentatie te betalen.

of... ieder gelijk voor de wet

RR

Reclame

Ikje
Topic Starter

#4 , 13 jan 2008 21:07

De kinderen dragen in ieder geval de naam van de vader. Ik las dat men bij feitelijk samenwonend de kinderen fiskaal op naam van de moeder of op naam van de vader kan zetten. Heeft dit enige invloed misschien?

Terug naar “Echtscheiding”