betalen van intresten

lekkerding
Topic Starter

betalen van intresten

#1 , 04 nov 2013 20:56

hallo iedereen khad eens een vraagje
mijn man heeft een paar jaar geleden centen gehad van zijn vader voor een huis te kopen
dit is nu gebeurt maar nu betalen wij al 3 jaar intrest opdat geld aan zijn vader
daar staat niets van op papier bij de notaris maar we hebben thuis wel een papier liggen waar dat het opstaat dat wij dat aan hem moette betalen...
ma nu is de vraag of dit wel wettelijk is dat kinderen interesten aan hun ouders betalen...want we weten ook niet hoelang dit moet gebeuren en na enkele jaren
had ik zowie zo beter afgeweest bij de bank...
wie kan mij hier is een beetje raad ingeven...of dit wel wettelijk is of niet heb al horen zegge dat het verboden is om geld van uw kinderen op te eisen dat duurder uitkomt ofzoiet

groetjes

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 05 nov 2013 00:05

Neen hoor, u hebt een onderhandse overeenkomst.
Het geld is mogelijk geleend en daar kan men in de voorwaarden voorzien dat er een % wordt betaald zolang het bedrag niet is terugbetaald.
Of was het een schenking??

lekkerding
Topic Starter

#3 , 05 nov 2013 11:23

het is een schenking eigenljk ma op papier staat een lening maar ze moette da nie terug betalen this de intrest dat je normaal op de bank betaalt dat we nu aan mijn schoonvader betalen

Reclame

lekkerding
Topic Starter

#4 , 05 nov 2013 11:24

maar mijn schoonvader heeft dat ook niet moeten lenen dieje heeft eerst zen eigen huis aan de andere zoon verkocht

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#5 , 05 nov 2013 20:16

Staat op papier dat er interest moet betaald worden?
Wordt op een of andere wijze aangetoond dat het een schenking is?
Heeft de andere zoon ook een 'schenking' gekregen?

lekkerding
Topic Starter

#6 , 09 nov 2013 23:16

Ja staatop papier maar staat op dat hij aan ons geleend heeft en de broer heeft het ouderlijk huis goedkoper mogen kopen maar daar hebben ze een boete voor moette betalen omdat het onder de prijs was verko ht maar er is ninks bij een notaris geregeld

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”