Sociale woningen

NathaliekeO
Topic Starter

Sociale woningen

#1 , 04 nov 2013 14:16

ik hoop dat jullie mij kunnen helpen:

5 jaar geleden is onze sociale woning onbewoonbaar verklaard (op alle punten) was ene krot van een huis. Deze is voorgekomen voor het gerecht november 2009.
Wij hebben dan ook ons huurgeld van de maand november teruggekregen.
Vanaf 1 januari hebben wij een andere sociale woning gekregen... nu neens plots 5 jaar laten krijgen we een brief van sociale woningen dat wij het huurgeld van december 2009 binnen de 5 dagen moeten betalen of we krijgen deurwaarder...
ik ga naar de bureau en ik zeg van... wij moesten geen huurgeld meer betalen voor die maand want de rechter heeft zelfs geeist dat jullie het bedrag van november moesten terugstorten...

nu beweren ze dat ze van niets weten... dat ze ook het vonnis niet meer hebben en ook omdat de huisbaas van toen niet meer in dienst is omdat deze in het gevang zit voor fraude aan sociale woningen zijn fouten en zijn afspraken toen zijn zogezecht de hunne niet meer????..; komt erop neer dat ze volledig uit de boom vallen en me toch gaan doen betalen

wat kan ik hieraan doen?
mvg Nathalie tyvano2005@gmail.com ps ik huur al 13 jaar en heb nog NOOIT achter gestaan met men huishuur :'(

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Juridisch actief: Nee

#2 , 04 nov 2013 14:47

Met een kopie van het vonnis van de rechter naar hen terug gaan, en hun dat laten lezen.

NathaliekeO
Topic Starter

#3 , 04 nov 2013 15:00

ja awel hebben gebeld naar vredegerecht en voor fotokopie moeten we betalen en wordt opgestuurd... dus waarscheinlijk gaan we deze te laat in de bus krijgen :(

Reclame

mava105
Juridisch actief: Nee

#4 , 04 nov 2013 16:41

Heb jij destijds zelf geen afschrift van dat vonnis ontvangen? Normaal wel.
Als je het zelf gaat halen heb je het sneller.

Terug naar “Huren”