vraag me af of dit wel vakmensen zijn en geen zwartwerk

hestra
Topic Starter

vraag me af of dit wel vakmensen zijn en geen zwartwerk

#1 , 01 nov 2013 15:26

Beste

Ik zit al een geruime tijd met deze vraag en vind nergens een antwoord.

Bij mij thuis komen er steeds dezelfde klusjesmannen van een immo kantoor gestuurd omdat ik huur.
Nu is het pand ongeschikt verklaard sinds enige tijd en er moet veel gerenoveerd worden.

In het begin waren het polen die een keuken kwamen installeren,nu blijkt dezelfde persoon ineens een aannemer te zijn
De loodgieter die gestuurd word kent zijn vak niet en klungelt er maar op los, met als gevolg dat achteraf een erkende firma deze problemen dan toch moet oplossen.

Deze personen die hier komen werken brieven het immo kantoor over mijn privacy.

Er loopt een rechtzaak ivm deze werken tegen de eigenaar, terwijl er gevraagd is geweest door mijn advocaat om professionele mensen te sturen, krijg ik steeds dezelfde klungelaars over de vloer, vorig jaar hadden de loodgieters een CV boiler aangesloten maar verkeerd zodat deze niet werkte en ik met CO zat en al die maanden elektrisch moest verwarmen, dit heeft dan paar maanden geduurd eer ze dit zijn komen oplossen door een erkende firma dan.

Nu moet ik weer een afspraak maken met diezelfde loodgieter en "aannemer dat een pool is" om verdere werken te laten uitvoeren. Waar ik eerlijk gezegd geen zin in heb, maar omdat ik in een zaak zit mag ik dit niet blijven weigeren omdat dit in mijn nadeel is.

Ik zou wel een afspraak willen maken met deze klungelaars maar bestaat er zoiets om deze mensen te laten controleren of ze wel degelijk ingeschreven zijn als dit soort vakmensen en dit geen zwartwerk is aangezien ze gestuurd worden door een immo kantoor.
Als dit zo is waar kan ik contact opnemen met deze controle mensen en komen deze ter plaatse op de datum zelf als de werkmannen komen.

De rechtzaak is ook al een aantal keer uitgesteld door de tegenpartij, deze blijven moeilijk doen.
Zijn er hier mensen die ongeveer hetzelfde mee maken of mee gemaakt hebben.

Alle info kan nuttig zijn.

Alvast bedankt

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Juridisch actief: Nee

#2 , 01 nov 2013 16:13

Vakmensen kunnen ook in het zwart werken, en klungelaars kunnen officieel werken.
Er is geen noodzakelijk verband tussen beiden :mrgreen:

Jef 007

#3 , 01 nov 2013 16:18

je kan het BTW nr vragen van die Pool of vragen dat hij in dienst is van het immo kantoor
je kan ook arbeidsinspectie inschakelen en vragen dat ze komen inspecteren op het moment dat die Pool aan het werken is bij u

Reclame

hestra
Topic Starter

#4 , 01 nov 2013 16:32

Bedankt Mava voor je reactie maar daar heb ik niet veel aan.

Alsook bedankt aan Jef die me al een stap vooruit helpt.

Aan de meeste werkers die ik de afgelopen tijd over de vloer heb gekregen heb ik het rechtstreeks gevraagd of ze werken via het immo kantoor en de meeste twijfelen voor ze een antwoord geven,van die pool heb ik een bewijs op email dat hij toegeeft, dat hij werkt voor het immo kantoor, dus daar ben ik vrij wel zeker van dat deze gewoon een "klusjesman" is , eerst keuken plaatsen (slechte afwerking) en nu ineens aannemer, dan begin ik mij inderdaad wel vragen te stellen.

Weet u ook toevallig een website of andere info waar ik deze arbeidsinspectie kan bereiken?

Alvast bedankt voor je reactie

denlowie
Juridisch actief: Nee

#5 , 01 nov 2013 16:44

Bijna alle Polen zijn ingedekt, die hebben een BTW nummer van Belgie of van Polen want dit mag ook in Europa, en als er controle is zijn die in orde !

Dit wil niet zeggen dat ze daarom niet het in het zwart doen, en dit zal jij ook nooit weten want het is het immo die de facturen betaald en daar heb je mijn inziens geen zaken mee !

Als de Polen of die klusjes mannen niet op de zelfde dagen en uren komen werken zal het een moeilijke karwei worden voor de inspectie, die uit eindelijk niks zal opleveren, die mannen weten maar al te goed, hoe ze moeten in orde zijn !
Als er één deur dicht gaat, gaat er een andere open.

Jef 007

#6 , 01 nov 2013 17:35

adressen van arbeidsinspectie en/of sociale inspectie kan je vinden op google
ik veronderstel dat u een dag en een uur moet afspreken met deze werkers, dan kan u ook deze dagen en uren doorgeven aan de inspectie

hestra
Topic Starter

#7 , 01 nov 2013 21:07

Inderdaad ik mag zelf bepalen wanneer ik deze werkmannen toelaat tot mijn woning, dus dat is wel een voordeel, alleen komen ze soms hun afspraken niet na en sturen ze gewoon hun kat, dat is dan weer een nadeel.

Of ze nu ingedekt zijn of niet, toch heb ik er geen vertrouwen in zoals ik zei, eerst keuken plaatsen en nu benoemd tot aannemer. Het zijn de werkmensen eigenlijk zelf niet dat ik wil laten controleren of het al dan niet in het zwart is ( maar heb geen andere mogelijkheid om het via hun te doen) maar wil eerder het immo kantoor aanpakken of met iets kunnen pakken, want deze werkt niet volgens de regels, alleen moet ik bewijzen in mijn handen kunnen krijgen om deze aan te pakken.

Het is een zeer moeilijke situatie dat al meer dan een jaar aansleept en ben het meer dan beu aan het worden.

Vandaar dat ik hier mss meer info kon krijgen.

Alvast bedankt voor de reactie's en ga verder zoeken naar mogelijkheden

Terug naar “Andere”