24 jaar geleden ben ik met een ongehuwde vrouw gaan samenwonen die geen kinderen had . ik zelf was voor de wet wel gehuwd , met een vrouw die ooit een pakje sigaretten voor me ging halen maar nooit meer terug is gekomen .. iedere poging tot opsporing leide tot niets , behalve dat ze ongeveer 2X per jaar ambtshalve geschrapt werd ..en telkens als ze opdook , opnieuw verdween .. tot op de dag van vandaag
kan ik dus nog steeds niet de status "gescheiden" krijgen ondanks dat ze al bijna 27 jaar lang naar mijn sigaretten is aan het zoeken ..
maar to the point ... in deze 24 jaar heb ik nu 4 kinderen met de vrouw waar ik toen ben gaan samenwonen ..
allemaal dragen ze dus automatisch de naam van de moeder ( vermits ik nog steeds status " gehuwd " heb op mijn paspoort )
nu is het zo , dat mijn dochter (het eerste kind van de 4 die ik met mijn vriendin heb) , dat ik deze heb laten opgeven als vader van " buitenechtelijk kind " toen ze geboren werd . en zij wordt dit jaar op 26 december 22 jaar :
er moet dus 22 jaar geleden ergens een papier zijn opgemaakt door een procureur de konings , die dit bevestigd heeft op een document .
dit document heb ik in één exemplaar toen gekregen , en een exemplaar moest overhandigd worden aan mijn verdwenen vrouw door een deurwaarder ..
maar deze heeft ze dus mooi kunnen ontwijken , door steeds te verdwijnen .
mijn dochter wil nu de achternaam van haar moeder , laten veranderen in mijn achternaam . en dit in volledig akkoord met zowel mij als haar moeder ..waarmee ik dus nog steeds het gezin vorm .
bij een aanvraag op de geboorteakte , stond dus enkel de moeder haar handtekening ..en niets over mij ..
begrijpelijk heb ik na 22 jaar dat ene papier van de procureur niet meer in het bezit waar op staat dat mijn dochter mijn buitenechtelijk kind is .
dus nu de vraag .. wat of waar moet ik daarvoor doen om dit te achterhalen en een copy te krijgen daarvan ??
want zonder dit zou het een lange tijd in beslag nemen voor naamsverandering en een veel hoger bedrag gaan kosten om dit voor elkaar te krijgen via de rechtbank .
het enige wat ik voor deze moment kan voorleggen , is
* de geboorteakte van mijn dochter
* document van samenstelling van gezin ( waar ook op staat dat ik voor haar geboorte reeds samenwoonde met de moeder )
en uiteraard alle 3 de belanghebbende personen die aanwezig zijn dochter - vader - moeder .
graag advies dus over deze ietwat vreemde situatie