verkeersongeval blijft aanslepen

Poi2
Topic Starter

verkeersongeval blijft aanslepen

#1 , 29 okt 2013 15:16

Beste,

inmiddels 3weken geleden heeft mijn vriending met mijn auto een klein accident gehad.
Een andere persoon reed achteruit tegen mijn auto aan.

Om een lang verhaal kort te maken is er niks van papieren ingevuld en is de andere persoon doorgereden. ik had wel de nummerplaat en ben hiermee naar de politie geweest.

De politie heeft opgezocht wie de eigenaar van de auto was, samen met mij mijn deel van het aanrijdingsformulier ingevuld en ging dan contact opnemen met de andere eigenaar. (ik heb hier geen bewijs of dergerlijke van gekregen van de politie).

Na 1.5week nog steeds niets gehoord te hebben naar het bureau gebeld. De agent zou contact gehad hebben met de man en deze gaf het ongeval toe. Hij heeft de aanrijdingsformulieren in ontvangst genomen van de agent en zou dit regelen met de verzekering.

Nu inmiddels 3weken later is mijn geduld echt helemaal op en heb ik nog steeds niets gehoord. Heb al enkele keren gebeld maar het is niet gemakkelijk om de juiste agent aan de lijn te krijgen.

ik wil nu toch wel stillaan een oplossing en heb het gevoel dat ik aan het lijntje word gehouden tot ik het maar opgeef...

wat kan ik hiermee beginnen? misschien een ultimatum stellen dat als ik binnen een week niet het ondertekende aanrijdingsformulier in mijn bezit heb dat ik dan klacht wil indienen of zoiets...?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Vandebos

#2 , 29 okt 2013 15:18

Terug eens langs gaan bij de politie ipv enkel te bellen. Iemand afwimpelen die voor je staat is beduidend moeilijker.

Poi2
Topic Starter

#3 , 29 okt 2013 15:25

ja ik was eerst al langsgegaan, maar toen was de betreffende agent niet aanwezig, hebben ze mij gezegd wanneer ik kon bellen dat hij wel aanwezig was. (was tijdens uren dat ik zelf moet werken). Dus op mijn werk gebeld.

De agent reageerd heel verwonderd want deze dacht dat het geregeld was. (de persoon had gezegd dat hij het ging regelen met zijn verzekering, en de agent had gezegd dat deze persoon mij op de hoogte moest stellen). Dus de agent ging terug contact opnemen, intussen weer bijna een week geleden en niks meer gehoord. frustrerend.

Ben nogal een geduldig persoon, maar op een gegeven moment begint het zowa over te koken

Reclame

Asterx

#4 , 29 okt 2013 16:59

Werd er geen pv opgemaakt voor vluchtmisdrijf
Heeft u ondertussen uw eigen verzekeringen op de hoogte gebracht?

Poi2
Topic Starter

#5 , 30 okt 2013 09:07

Nee ik denk dat de agent (omdat er niet zoveel schade was ofzo) vond dat ik overdreef.
mijn verzekering zei dat ze niets konden doen zonder gegevens van de tegenpartij. (het beste was een aanrijdingsforumlier, maar op zijn minst hadden ze de gegevens nodig.)

nu gisteren na nog een 5tal telefoontjes en veel aandringen dan toch een stap verdergeraakt, eindelijk de gegevens gekregen van de tegenpartij en via welke verzekering deze werkt en dit doorgegeven aan mijn verzekering. Nu maar afwachten tot ik daar iets van hoor.

Kingfisher

#6 , 30 okt 2013 10:38

Als er een pv is opgemaakt, zal het zes maand duren eer er iets geregeld raakt.

Poi2
Topic Starter

#7 , 04 nov 2013 12:03

uiteindelijk toch een aanrijdingsformulier kunnen bemachtigen, dus nu zal het wel in orde geraken.
de aanhouder wint dan blijkbaar toch.

ddanck
Contacteer: Website

#8 , 05 nov 2013 14:45

Had u dan al aangifte gedaan bij de verzekering?
Gratis je verkeersboete berekenen - www.overtreding.be
Verzoekschrift eerherstel - www.eerherstel.be
Hoeveel loonbeslag kan er bij jou gelegd worden? www.beslagcalculator.be

Poi2
Topic Starter

#9 , 07 nov 2013 09:49

ja ik was bij mijn verzekering geweest, maar deze konden mij niet verder helpen zonder of een aanrijdingsforumlier (was de beste oplossing). Of de gegevens van de tegenpartij (om via rechtbijstand een zaak op te starten).

inmiddels bericht gehad dat ik een bestek mag laten maken van de schade.

ddanck
Contacteer: Website

#10 , 07 nov 2013 10:31

Uw verzekeringsmaatschappij zou moeten weten dat bij een vluchtmisdrijf het aanrijdingsformulier niet kon worden ingevuld door de tegenpartij.

In dat geval bestaat er geen verschil met een aangifte aan de politie.

Is de politie inmiddels ter plaatse geweest om de schade aan het andere voertuig na te gaan?
Gratis je verkeersboete berekenen - www.overtreding.be
Verzoekschrift eerherstel - www.eerherstel.be
Hoeveel loonbeslag kan er bij jou gelegd worden? www.beslagcalculator.be

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#11 , 07 nov 2013 11:22

Versta het inderdaad niet goed... gezien er blijkbaar geen gegevens werden uitgewisseld HAD de politie haar job moeten doen en direct PV opstellen op het bureau.
Dit is zoals u het hier uitlegt zelfs een ambtsfout van de politieambtenaar.

Poi2
Topic Starter

#12 , 08 nov 2013 09:34

@ advodanck : de politie was bij de tegenpartij geweest, deze had geen schade aan zijn wagen (omdat hij enkel met zijn trekhaak mijn wagen geraakt had), maar de tegenpartij had wel het ongeval bekend.

@ franicscus : ik denk inderdaad ook dat de politie hier "in de fout" is gegaan, deze heeft de persoon eerst nog de kans willen geven om het "in der minne" te regelen door bij hem langs te gaan.
(ik besefte pas savonds dat het niet echt slim was van mij dat ik niks in handen had dat ik bij de politie geweest was, bewijs van verklaring of wat dan ook).

Nuja uiteindelijk is het in orde geraakt, maar ik vind wel dat de agent behoorlijk nalatig is geweest, en uiteindelijk zelfs verontwaardigd klonk dat ik hem hier weeral mee lastig viel. (hij leek de deuk in mijn bumper en gebarsten grill niet belangrijk te vinden en liet het uitschijnen dat ik overdreef, uiteindelijk was het toch voor bijna 1000€ schade)
Maargoed alles is nu waarschijnlijk geregeld dus dat is het belangrijkste voor mij.

Terug naar “Verkeersongevallen”