contract afgesloten op mijn naam

Merel2
Topic Starter

contract afgesloten op mijn naam

#1 , 24 okt 2013 10:56

Ik kreeg onlangs een brief van de GDW waaruit blijkt dat ik schulden heb bij een telecombedrijf, onbetaalde facturen voor +/- 2.000 euro.

Contact opgenomen met de telecombedrijf om de facturen te verkrijgen, blijkt dat mijn ex haar telecomfacturen op mijn naam staan, terwijl ik daar nooit gedomicilieerd was én we in die periode al wettelijk gescheiden waren. Ik heb dus die facturen nooit gekregen, anders ging ik sneller ingrijpen.

Hoe is het mogelijk dat ze een contract kon aangaan op mijn naam?
Wat nu?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 24 okt 2013 11:23

Aan telecombedrijf vragen of zij over een door u getekend contract beschikken.
Met een copie van dat contract aangifte doen bij de politie.
Als u geen copie krijgt evenzo aangifte doen bij politie.
Tevens de nodige documenten meenemen naar politie.
Dus alles wat u krijgt van telecombedrijf, deurwaarder en tevens het vonnis van de scheiding
Politie zal wel via intern systeem kijken of dat allemaal klopt.
Vraag tevens dat er eens met het nummer gebeld wordt en met een smoesje naar de naam van opnemer gevraagd
Zal dan vermoedelijk twee opsporingsonderzoeken opstarten
- naar telecom voor de voorlegging/beslagname van de valse stukken.
- naar de vermoedelijke dader voor een verklaring .... gezien Salduz 3 zal dat pas kunnen nadat deze de mogelijkheid heeft gekregen een advocaat te raadplegen

Merel2
Topic Starter

#3 , 25 okt 2013 12:48

Ik ga vandaag klacht neerleggen bij de politie.
Heb geen nieuws meer van de telecombedrijf, heb alleen de facturen, de mail van de GDW en het scheidingsvonnis.

Hoe lang zou het duren voor mijn ex gecontacteerd zal worden? We moeten namelijk nog samen naar de rechtbank begin november en ik hou mijn hart al vast als hij tegen dan al van de politie gehoord zal hebben.

Is wat hij deed strafbaar?

Reclame

Franciscus

#4 , 25 okt 2013 14:55

Valse handtekening, valsheid in geschriften en het gebruik er van in (authentieke) akten of handelsgeschriften ( contracten),
Hangt er een beetje vanaf leg dat ook uit bij politie.
Moet uitgenodigd worden want heeft de kans eerst een advocaat te raadplegen. Daar staan de artikels op waarvoor hij verdacht wordt dan weet hij het.
Hij heeft een aantal weken om een advocaat te raadplegen dus....wacht dan misschien beter nog enkele dagen.

Turaki

#5 , 26 okt 2013 00:29

Ondertussen ook een AS sturen naar telecombedrijf en GDW dat u de factuur betwist, dat u geen contract heeft afgesloten bij hen, en dat u dus ook de factuur en kosten niet zal betalen. Dat u, voor elke navolgende brief of andere vorm van contactopname, klacht zal neerleggen wegens belaging (wat u ook doet), tenzij ze u de bewijzen voorleggen waaruit volgt dat u wel een contract met hen hebt afgesloten.

Gebruiker21

#6 , 28 okt 2013 10:28

Voor de duidelijkheid: de topic starter heeft toch echt geen contract getekend? De situatie is toch niet zo dat er van voor de scheiding al een contract was met de telecomoperator, weldegelijk getekend door de topic starter, maar dat deze laatste dit contract niet opgezegd heeft, ondertussen gescheiden is en verhuist (of de ex is verhuisd), niet meer aan dat telecomcontract gedacht, waardoor de ex dit gewoon blijft verder gebruiken in zijn naam? Want in dat geval is er helemaal geen sprake van valsheid in geschrifte en is alle raad hierboven verloren moeite.

Ik vraag dit omdat de topic starter enkel vermeld: "Contact opgenomen met de telecombedrijf om de facturen te verkrijgen, blijkt dat mijn ex haar telecomfacturen op mijn naam staan, terwijl ik daar nooit gedomicilieerd was én we in die periode al wettelijk gescheiden waren. Ik heb dus die facturen nooit gekregen, anders ging ik sneller ingrijpen." => Hieruit kan ik niet opmaken of de topic starter al dan niet getekend heeft, los van domicilie of het adres naar waar de facturen gestuurd worden.

Enkel de vraag: "Hoe is het mogelijk dat ze een contract kon aangaan op mijn naam?" zou er impliciet kunnen op wijzen dat de topic starter geen weet heeft van een door hem ondertekend contract. Maar misschien is het nuttig dat de topic starter dit ook even expliciet bevestigd.

Dus aan de topic starter: u heeft geen handtekening onder gelijk wel contract met die telecomoperator gezet? Ook niet VOOR de scheiding?
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Merel2
Topic Starter

#7 , 28 okt 2013 10:58

Contract was aangegaan begin dit jaar en al terug afgesloten na 3 maanden wegens niet betaling.
Ik ben sinds eind vorig jaar 100 km verder gedomicilieerd en heb mijn officieel adres nooit op die adres van de ex gehad.
Vonnis scheiding uitgesproken midden 2012, pas betekend begin dit jaar, na afsluiting contract in mijn naam.
Ik heb nooit iets getekend, maar je kunt zo een abonnement ook online aangaan blijkbaar :roll:
Ondertussen klacht ingediend tegen ex, maar politie kon mij vertellen dat ex waarschijnlijk geen problemen zal hebben gezien de telecombedrijf het mogelijk maakt om zomaar in iemand anders naam een contract aan te gaan.

giserke

#8 , 28 okt 2013 10:59

Ook niet mondeling via telefoon?

Merel2
Topic Starter

#9 , 28 okt 2013 11:42

hoe bedoel je?
dat de politie mijn ex zou bellen?

roharro
Juridisch actief: Ja

#10 , 28 okt 2013 12:11

Ondertussen klacht ingediend tegen ex, maar politie kon mij vertellen dat ex waarschijnlijk geen problemen zal hebben gezien de telecombedrijf het mogelijk maakt om zomaar in iemand anders naam een contract aan te gaan.

Rare conclusie van de politie.....maar ja de politie heeft in dit vreband geen conclusies te trekken..
Is net HET argument/bewijs om geldigheid contract in vraag te stellen.
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

Merel2
Topic Starter

#11 , 28 okt 2013 12:35

...

Terug naar “Consumenten Koop”