A wordt B. Wat met bestaand contract?

dc-soft
Topic Starter

A wordt B. Wat met bestaand contract?

#1 , 24 okt 2013 09:06

Ik ben al enkele jaren lid bij A.
Dit is nu veranderd in B. (blijkbaar dezelfde groep)
Vroeger betaalde ik 54.95 EUR via domiciliëring, door de verandering bedraagt het lidgeld nu 23.95 EUR.
Dit lidgeld werd deze maand met domiciliëring van mijn rekening genomen door B, maar ik
heb geen contract met hen, wel met A.
Kan dit zomaar?
Ik denk zelfs dat ik mijn betaling gewoon kan stopzetten, zelfs de uitgevoerde betaling kan annuleren.
Want door de overname kwam volgens mij ook een einde aan het contract.

Iemand die daar meer over weet?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
bartvdv

#2 , 24 okt 2013 11:17

B neemt gewoon de contracten over; en alles loopt door onder dezelfde voorwaarden. Als het goed is, zou je een brief moeten hebben gekregen waarin je ingelicht werd over de overname en wat dat betekent voor o.a. de maandelijkse bijdrage (ik heb die gekregen). Je had toen de kans om het contract te verbreken omwille van de eenzijdige wijzigingen (geen gratis drank meer, bv.). Je hebt die kans voorbij laten gaan.

Er is wel recente wetgeving die het je makkelijk maakt om dit soort contracten op eenvoudige manier te verbreken.

j.demoor

#3 , 26 okt 2013 07:57

“Art.1134.Alle overeenkomsten die wettig zijn aangegaan, strekken degenen die deze hebben aangegaan, tot wet. Zij kunnen niet herroepen worden dan met hun wederzijdse toestemming of op de gronden door de wet erkend. Zij moeten te goeder trouw worden ten uitvoer gebracht.”(Burgerlijk Wetboek).

B kan enkel in de rechten en verplichtingen treden van A. Wijkt B hiervan af dan kan u de overeenkomst verbroken achten mits dit aangetekend mee te delen aan B.
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

Reclame

Terug naar “Andere”