EAF invullen situatieschets

Asterx
Topic Starter

EAF invullen situatieschets

#1 , 23 okt 2013 20:00

Telt een situatieschets die als bijlage bij het EAF word gevoegd? Of dient men dit op het EAF zelf in te vullen?N
Er is wat weinig plaats op het eaf zelf, vandaar de vraag.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Juridisch actief: Nee

#2 , 23 okt 2013 20:37

De schets moet op de plaats van het ongeval worden gemaakt op het EAF, en dit moet door beide partijen worden ondertekend. Niets verbied u echter later thuis een duidelijke schets te maken en als bijlage bij te voegen. ze werd echter niet ondertekend door tegenpartij en is dus niet bindend voor deze laatste.

Asterx
Topic Starter

#3 , 24 okt 2013 01:05

De schets moet op de plaats van het ongeval worden gemaakt op het EAF, en dit moet door beide partijen worden ondertekend. Niets verbied u echter later thuis een duidelijke schets te maken en als bijlage bij te voegen. ze werd echter niet ondertekend door tegenpartij en is dus niet bindend voor deze laatste.
FOUT.
Men is NIET verplicht een EAF te ondertekenen of een EAF in te vullen op de plaats van het ongeval.

Echter,
EAF dient nog ingevuld te worden, tegenpartij heeft na de aanrijding van het voertuig, zijn gegevens achtergelaten op ons voertuig. (eerlijke mensen bestaan dus nog :) )
Ook een getuige heeft zich kenbaar gemaakt.
Na contact met de persoon die onze wagen heeft aangereden, heeft hij zijn fout erkent, en wil do 24/10 het EAF bij mij thuis komen invullen.
Ik heb dus het EAF ingevuld voor zover ik kon, op plaats van de schets verwezen naar bijlage, bijlage bevat een situatieschets die ik zonet klaargemaakt heb, waar de partijen elk hun versie kunnen neerpennen op alle exemplaren + handtekening en zo elk een gehandtekend exemplaar hebben.

Uit uw antwoord kan ik afleiden dat een gehandtekend exemplaar geldig is?

Reclame

ddanck
Contacteer: Website

#4 , 28 okt 2013 11:36

Opgelet met personen die hun fout erkennen.

Het is verboden zijn aansprakelijkheid te erkennen en de verzekeringsmaatschappij hoeft zich hieraan niet te houden.
Gratis je verkeersboete berekenen - www.overtreding.be
Verzoekschrift eerherstel - www.eerherstel.be
Hoeveel loonbeslag kan er bij jou gelegd worden? www.beslagcalculator.be

BloodNight

#5 , 28 okt 2013 11:50

FOUT.
Men is NIET verplicht een EAF te ondertekenen of een EAF in te vullen op de plaats van het ongeval.

Echter,
EAF dient nog ingevuld te worden, tegenpartij heeft na de aanrijding van het voertuig, zijn gegevens achtergelaten op ons voertuig. (eerlijke mensen bestaan dus nog :) )
Ook een getuige heeft zich kenbaar gemaakt.
Na contact met de persoon die onze wagen heeft aangereden, heeft hij zijn fout erkent, en wil do 24/10 het EAF bij mij thuis komen invullen.
Ik heb dus het EAF ingevuld voor zover ik kon, op plaats van de schets verwezen naar bijlage, bijlage bevat een situatieschets die ik zonet klaargemaakt heb, waar de partijen elk hun versie kunnen neerpennen op alle exemplaren + handtekening en zo elk een gehandtekend exemplaar hebben.

Uit uw antwoord kan ik afleiden dat een gehandtekend exemplaar geldig is?
Technisch gezien is een briefje achterlaten met u gegevens ...vluchtmisdrijf...
Briefje kan nat worden, wegwaaien en dan heeft de tegenpartij niets.
Indien er geen tegenpartij ter plaatsen is moet je politie bellen of direct ten bureel gaan.

52.2. Elke persoon betrokken in een ongeval dat uitsluitend stoffelijke schade heeft veroorzaakt, moet :

1° indien hij meer dan vijftien jaar oud is, zijn identiteitskaart of het als zodanig geldend bewijs vertonen aan andere in het ongeval betrokken personen die er hem om vragen;

2° ter plaatse blijven ten einde gezamenlijk de nodige vaststellingen te doen, of, zo er tussen de partijen geen akkoord is, een bevoegd persoon toe te laten die vaststellingen te doen. Indien geen bevoegd persoon binnen een redelijke tijd kan bereikt worden mogen de betrokken personen zodra mogelijk aangifte doen van het ongeval, hetzij op het dichtstbijgelegen politie- of rijkswachtbureau, hetzij op dat van hun woon- of verblijfplaats.

Zo een partij die schade geleden heeft evenwel niet aanwezig is, moeten de bij het ongeval betrokken personen zoveel mogelijk ter plaatse hun naam en adres opgeven, en in elk geval moeten zij deze inlichtingen zo haast mogelijk rechtstreeks of door tussenkomst van politie of rijkswacht mededelen.

Terug naar “Verkeersongevallen”