verkeersongeval

ithevel
Topic Starter

verkeersongeval

#1 , 22 okt 2013 19:14

Gisterenmorgen reed er een auto voor mij op het tweede rijvak. Plots manoeuvreert hij naar het eerste rijvak, ziet dat de auto's daar remmen en dat er een file is, schokt zich zonder richtingsaanwijzer naar het tweede vak. Tijdens zijn manoeuvre (hij was nog niet volledig op het tweede rijvak!) zag hij waarschijnlijk dat ik niet meer zou kunnen stoppen en draait terug naar het eerste rijvak. Toen was het echter al te laat en heb ik met mijn rechtervoorkant zijn linkerachterhoek geraakt. Toen ik hem naar het tweede rijvak zag gaan, ben ik onmiddellijk beginnen remmen, maar het heeft helaas niets meer uitgehaald. Ik reed niet te snel. Hij parkeert zijn auto op de berm, mijn auto wou niet meer startten. Ik stap uit om naar hem toe te gaan en hij rijdt weg...

Het was te donker dus ik heb geen nummerplaat, enkel merk auto en uiterlijk van de auto. Ik heb meteen naar de politie gebeld en verklaring afgelegd. Ze konden me melden dat iemand die het ongeval had zien gebeuren een nummerplaat heeft doorgegeven van de wagen die wegreed. De politie kon me ook vertellen dat dit alles misschien mijn schuld was omdat ik op de auto voor mij ben ingereden en dat je in feite altijd moet kunnen stoppen.

Ik moet nu wachten en vraag me af of ik werkelijk de schuldige ben of de ander persoon, omdat hij volgens mij een manoeuvre aan het uitvoeren was en dan nog zonder richtingaanwijzers! Ik vraag me ook af hoe dit kan aflopen. In het slechtste geval moet ik alles betalen, maar kan ik dan een emotionele schadevergoeding vragen?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 22 okt 2013 19:56

Politie heeft PV opgesteld.
Tegenpartij is gekend en heeft blijkbaar ook al vluchtmisdrijf gepleegd.
Of de rest bewijsbaar is dat is zo wie zo een andere zaak.
Daarbij de politie heeft NIET te zeggen wie er in fout of of mogelijk in fout is, dat is de taak van de rechtbank.
U hebt toch uw verzekering al in kennis gesteld? Hebt u daar rechtsbijstand?
Indien u het slachtoffer bent kan u elke vorm van schade ook emotionele claimen.
Het is de rechtbank die beslist.

ithevel
Topic Starter

#3 , 22 okt 2013 19:58

we hebben inderdaad rechtsbijstand via de verzekering en de verzekering is op de hoogte.
Voorlopig weten we niet of de politie al langs geweest is bij deze persoon.

Reclame

lohabra

#4 , 22 okt 2013 22:18

Die getuige heeft dus alvast de nr plaat genoteerd, en mogelijks heeft hij ook een verklaring afgelegd over wat hij precies gezien heeft mbt de preciese omstandigheden van het ongeval. Als die in uw voordeel zou zijn, is dat ook al meegenomen, en zeker als hij/zij verklaard heeft geen kennis of familie te zijn van 1 van beide partijen.

En idd.: het is NIET de taak van de politie om enige uitspraak te doen over schuld of onschuld.
The pessimist complains about the wind
The optimist expects it to change
The realist adjusts the sails

Terug naar “Verkeersongevallen”