allimentatie innen via deurwaarder

saffira
Topic Starter

allimentatie innen via deurwaarder

#1 , 22 okt 2013 20:12

beste,

ik ben ten einde raad.
De ex van mijn echtgenoot probeert continu allimentie te innen via deurwaarder terwijl,elke maand de allimentatie op haar rekening verschijnt.

Kan dit allemaal zomaar

Ze jaagt ons continu in de kosten,en laat beslag leggen op onze meubels.

Ik zie het eigenlijk allemaal niemeer zo goed zitten,ik heb zelf 2 kinderen groot te brengen,maar op deze mannier lukt dit niet.

Heeft er iemand raad voor mij????

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roharro
Juridisch actief: Ja

#2 , 22 okt 2013 20:17

Zonder vonnis kan een deurwaarder geen beslag leggen.
Wat stond er in het vonnis?
Iedere wijze uil is ooit een uilskuiken geweest.

saffira
Topic Starter

#3 , 23 okt 2013 10:06

in het vonnis stond dat wij maandelijkse allimentatie moeten betalen van 150 euro,meer niet.wij doen deze stortingen nu al 2 jaar elke maand rond de 18de .altijd correct betaald.nu sinds een 2 maand stuurt ze elke maand een deurwaarder omdat ze volgens haar haar geld niet voor den 10de heeft.

Zelfs de de gerechtdeurwaarder die beslag kwam leggen gisteren,zei om een advokaat in te schakelen want dat dit er een beetje over gaat.

:?

Reclame

saffira
Topic Starter

#4 , 23 okt 2013 10:06

in het vonnis stond dat wij maandelijkse allimentatie moeten betalen van 150 euro,meer niet.wij doen deze stortingen nu al 2 jaar elke maand rond de 18de .altijd correct betaald.nu sinds een 2 maand stuurt ze elke maand een deurwaarder omdat ze volgens haar haar geld niet voor den 10de heeft.

Zelfs de de gerechtdeurwaarder die beslag kwam leggen gisteren,zei om een advokaat in te schakelen want dat dit er een beetje over gaat.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#5 , 23 okt 2013 14:29

En betaald u de deurwaarder? Dat hoeft niet want ze is betaald.
Maar wat staat er in het vonnis inzake datum van betaling?
Als u vanaf het begin steeds de 18de betaald denk ik, als er geen datum voorzien is in vonnis een rechter daar niet veel aan zal veranderen..
Hangt allemaal wat af hoe het in het vonnis staat.

saffira
Topic Starter

#6 , 23 okt 2013 15:19

En betaald u de deurwaarder? Dat hoeft niet want ze is betaald.
Maar wat staat er in het vonnis inzake datum van betaling?
Als u vanaf het begin steeds de 18de betaald denk ik, als er geen datum voorzien is in vonnis een rechter daar niet veel aan zal veranderen..
Hangt allemaal wat af hoe het in het vonnis staat.

Ja we hebben al 400 euro aan de deurwaarder betaald .plus den 18de aan haar 195 euro.in het vonnis staat blijkbaar voor de 10de.ze heeft er 2 jaar niks over gezegd.nu de laatste 2maand stuurt ze een deurwaarder op ons dak.ik heb net het vonnis zelf doorgenomen.ik snap niet dat als ze elke maand haar geld krijgt op dezelfde data ,dat ze dan zomaar een deurwaarder kan inschakelen.mijn echtgenoot krijgt zijn loon altijd op de 17 of 18 vd maand.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#7 , 23 okt 2013 15:28

Als het in het vonnis staat heeft het kracht van wet tussen de partijen en is het tevens afdwingbaar.
Om verdere problemen te voorkomen
- ofwel betaald u dus VOOR de 10de zodat zijn op die datumhaar geld heeft.
-ofwel vraagt u aan de rechter een aanpassing tot de 18de of zo.

Er wordt blijkbaar wel steeds betaald vanaf het begin op dezelfde datum .... maar dat is wel een argument bij de rechtbank maar niet inzake het uitvoeren van het vonnis.

Bij mijn weten is het uitbetalen van een loon verplicht bij het begin van de maand of op het einde.

j.demoor

#8 , 24 okt 2013 08:19

“Art.1498.In geval van zwarigheden bij de tenuitvoerlegging kan iedere belanghebbende partij zich wenden tot de beslagrechter, evenwel zonder dat het instellen van deze vordering schorsende kracht heeft. De beslagrechter beveelt de opheffing van het beslag indien daartoe grond bestaat.”(Gerechtelijk Wetboek).

‘stuurt ze elke maand een deurwaarder omdat ze volgens haar haar geld niet voor den 10de heeft.’

Indien het vonnis niet vermeldt op welke dag het maandelijks onderhoudsgeld moet betaald zijn dan kan de betaling rechtsgeldig op eender welke dag van die maand gebeuren. U kan desgevallend de beslagrechter vragen de beslaglegger te veroordelen tot een schadevergoeding wegens tergend en roekeloos beslag.
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

Terug naar “Andere”