Uitvoerend beslag

magic001
Topic Starter

Uitvoerend beslag

#1 , 30 sep 2013 11:43

Er is beslag gelegd op 4 eigendommen, en er is een notaris aangesteld voor openbare verkoop. Datum van verkoop weet ik nog niet aangezien er nog afspraken moeten gemaakt worden.

Nu heb ik een koper voor één van die 4 eigendommen en zo zou ik de schuld kunnen betalen waarvoor er beslag is gelegd.
Als die verkoop nu doorgaat en zo mijn schuld betaal, wat gebeurt er dan met de andere 3 eigendommen? Worden deze alsnog openbaar verkocht of wordt het beslag dan ingetrokken?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
AUDAX

#2 , 22 okt 2013 01:43

Indien een uitvoerend beslag aan u is betekend geweest dan mag u zelf niet meer verkopen.

Het enige wat u kan doen is tegen de uitvoerbare titel ( vonnis of notariele akkte) een beroep in stellen en aldus bewijzen dat U de schuld kan terugbetalen mits verkoop van één onroerend goed.

Contacteer zo snel mogelijk een advocaat die U hierin kan bijstaan.

ddanck
Contacteer: Website

#3 , 22 okt 2013 10:58

Wanneer een schuldeiser uitvoerend beslag wil laten leggen op een onroerend goed van zijn schuldenaar, moet hij de gerechtsdeurwaarder allereerst een bevel tot betaling aan de persoon van de schuldenaar laten betekenen.

Op straffe van nietigheid dient deze laatste aanmaning de schuldenaar te informeren over zijn facultatief recht om elk aankoopbod uit de hand aan de beslagrechter over te maken.

Deze vermelding alleen volstaat echter niet. Het bevelexploot dient de schuldenaar onmiddellijk te wijzen op de tijdslimiet van acht dagen na de betekening van het beslagexploot.
(bron: I. VERHAEGHE, "ONderhandse verkoop na uitvoerend onroerend beslag", in jura falconis, jg 38, 2001-2002, nr 3, p. 313-367 of http://www.law.kuleuven.be/jura/art/38n3/verhaeghe.htm" onclick="window.open(this.href);return false;)

U kan dus binnen de 8 dagen na het bevel tot betaling aan de beslagrechter meedelen dat u een koper heeft.
Gratis je verkeersboete berekenen - www.overtreding.be
Verzoekschrift eerherstel - www.eerherstel.be
Hoeveel loonbeslag kan er bij jou gelegd worden? www.beslagcalculator.be

Reclame

Terug naar “Kopen”