ex in schuldbemiddeling

moeketje
Topic Starter

ex in schuldbemiddeling

#1 , 18 okt 2013 12:15

mijn ex man zit in schuldbemiddeling ..... dit na jaren van op en af via gerecht zit hij er nu voor een laatste kans terug in .... ik heb daardoor jaren niet kunnen gaan werken omdat ik niet voor zijn fouten wilde opdraaien ...... ik vraag me nu eigenlijk af of ik terug zou kunnen gaan werken zonder dat ik loon zou worden afgepakt ? want financieel zitten we (mijn vriend en ik) heel krap ! wie weet raad?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

#2 , 18 okt 2013 13:37

Indien de schulden van uw ex-man enkel door hem gemaakt zijn (en niet gedeeltelijk of volledig op uw naam staan), zie ik niet in waarom u er nu nog voor zou moeten opdraaien?
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

bruggeman

#3 , 19 okt 2013 20:28

je kan gerust gaan werken schuldbemiddeling kan je niks afnemen zelf meegemaakt

Reclame

Franciscus

#4 , 19 okt 2013 20:32

Of een borgstelling die lopende is?

Gebruiker21

#5 , 21 okt 2013 14:35

je kan gerust gaan werken schuldbemiddeling kan je niks afnemen zelf meegemaakt
ALS de topic starter schulden heeft, kan ze best meewerken met schuldbemiddeling. Als zij hun handen ervanaf trekken, komen de schuldeisers weer rechtstreeks bij de topic starter terecht, en ziet het er nog veel slechter uit.

Dus eerste vraag voor de topic starter: staan er schulden op jouw naam, of zoals Franciscus aanhaalt: zijn er borgstellingen op jouw naam?
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Echtscheiding”