Op 1/10/2012 werd een huurovereenkomst voor 1 jaar gesloten met een jong koppel met 3 kinderen. Het is een huurcontract voor een woning, bestemd tot hoofdverblijfplaats. Het huurcontract werd geregistreerd en er is een plaatsbeschrijving opgemaakt. Er werd 2 maand huurwaarborg gestort.
6 maanden later is men ondanks vele beloftes nog steeds niet verhuisd en het totaal gerenoveerde huis heeft meer weg van een kraakpand dan van een woning als hoofdverblijfplaats (matrassen op de grond, kartonnen dozen in de living, overal rommel, duidelijk niet bewoond dus, ik heb hier foto's van...)
Na 6 maand deelt men mij mee dat zij de woning uiteindelijk niet zullen bewonen omdat de afstand tot hun werk en de school vd kinderen het niet toelaten van daar te komen wonen maar dat zij wel het contract zullen uitdoen en iedere maand verder huur betalen.
Ik deel hen mee dat ik de woning zal proberen te verkopen maar vraag hen om het gehuurde goed wel veel beter te onderhouden en ervoor te zorgen dat het er altijd netjes ligt als ik met kandidaat-kopers kom kijken. Van het onderhoud komt niets van in huis en ik mag altijd beginnen opruimen als ik met kopers kom kijken. Ik krijg de woning dan ook niet verkocht.
Op 28/09/2013 twee dagen voor het einde van de huur laat men mij s avonds weten dat zij de volgende dag het resterende materiaal uit het huis zullen verwijderen. Een week later ga ik kijken en moet vaststellen dat het huis leeg is , slechts zeer sumier gekuist , er enkele kleine gebreken zijn , de oprit en de tuin totaal overwoekerd is met onkruid en in de garage nog vuilnis en spullen van hun staan.
Ik vind dit geen manier van huren en ben dan ook niet van plan om (100%) van hun waarborg vrij te geven.
Om een idee te krijgen van de staat van de woning waarin ik deze moest proberen verkocht te krijgen. Link: http://ge.tt/9hEWpRv

Wat kunnen julie mij hierin adviseren?
Bedankt