Ik denk dat dit toch een beetje kort door de bocht is hoor.Indien huurder nog niet SCHRIFTELIJK en AANGETEKEND heeft opgezegd, onmiddellijk overeenkomst laten registreren. Nu kan hij praktisch onmiddellijk vertrekken en zonder schadevergoeding. PB en huurcontract hoeven niet samen geregistreerd te worden.
Zo denk ik er ook over. Het contract werd begin deze maand ondertekendIk denk dat dit toch een beetje kort door de bocht is hoor.Indien huurder nog niet SCHRIFTELIJK en AANGETEKEND heeft opgezegd, onmiddellijk overeenkomst laten registreren. Nu kan hij praktisch onmiddellijk vertrekken en zonder schadevergoeding. PB en huurcontract hoeven niet samen geregistreerd te worden.
Registreren, akkoord. Maar er is normaal nog geen termijn van twee maand na ondertekening verlopen, dus zal de mogelijkheid van onmiddellijk vertrekken zonder schadevergoeding er niet inzitten, denk ik.
1) Ik veronderstel 3 maanden schadevergoeding voor de niet gerespecteerde standaard opzegtermijn, en 3 maanden schadevergoeding voor het eenzijdig verbreken van het contract en de kosten die u moet maken.1) Ik veronderstel 3 maanden huur voor de opzegtermijn, en 3 maanden schadevergoeding voor de kosten die u moet maken.
2) Pas als hij niet wenst te betalen, en u hem hiervoor in gebreke heeft gesteld.
3) Zie 2, u vraagt dan de wettelijke intrest vanaf de ingebrekestelling.
4) Gedurende de opzegtermijn mag hij het goed betrekken.
U kan maar best meteen vragen wat u wilt. De rechter mag in principe niet meer toekennen dan wat u vraagt (ultra petita).5) Of zou het best zijn om via de rechtbank ook niet direct te veel te vragen?
De kosten die ik moet maken, kunnen dit ook kosten zijn voor verwarming, elektriciteit, onderhoud van gebouw en omgeving ?1) Ik veronderstel 3 maanden schadevergoeding voor de niet gerespecteerde standaard opzegtermijn, en 3 maanden schadevergoeding voor het eenzijdig verbreken van het contract en de kosten die u moet maken.