afrekening water

daphny
Topic Starter

afrekening water

#1 , 27 sep 2013 09:37

wij huren een huis en zitten met een groot waterlek in de keuken met als gevolg dat we nu met een afrekening zitten van meer dan 2000 euro. mijn vraag is wie hiervoor moet opdraaien, ik als huurder of de verhuurders. Lek is nu pas opgemerkt maar waarschijnlijk al een tijd aan de gang maar nooit iets van gemerkt. keuken moet helemaal uitgebroken worden en dan gaan ze pas kunnen zien hoe en wat er allemaal moet gebeuren

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
mava105
Juridisch actief: Nee

#2 , 27 sep 2013 10:00

Waar zit het lek? In een toestel, een kraan, een drukregelaar?

daphny
Topic Starter

#3 , 27 sep 2013 10:07

in de buizen onder de grond normaal...

Reclame

mava105
Juridisch actief: Nee

#4 , 27 sep 2013 11:30

Dan is het voor de verhuurder (tenzij jijzelf er per ongeluk een gat in hebt geboord). Hij moet ook tussenkomen in de demontage en her montage van uw keuken.

daphny
Topic Starter

#5 , 27 sep 2013 13:33

wij hebben er niets aangedaan aangezien het onder de keuken zit...moet zijn dat het al een tijdje aan de gang is maar nooit niets ondervonden van last tot nu laatst...:(

zertyx
Juridisch actief: Ja

#6 , 28 sep 2013 21:14

Licht best ook uw brandverzekering in. Verlies van water is dikwijls gedekt, alsook rechtsbijstand. De verhuurder zal misschien inroepen dat u onvoldoende controle hebt verricht op de watermeter en dat de schade daardoor zo groot is geworden. Dat zou kunnen leiden tot gedeelde verantwoordelijkheid. Herstel zelf is in ieder geval ten laste van de verhuurder.

Verstuurd vanaf mijn Desire S met Tapatalk 4

Terug naar “Burgerlijke Aansprakelijkheid”