Partijen:
onderhuurder (meneer X), verhuurder (sociale verhuurmaatschappij, eigenaar oud, eigenaar nieuw.
Tijdslijn:
Juni 2011: de bovenbuur van meneer X laat haar kraan openstaan. Het water komt via de muur en via de electrische leidingen in een schakelaar en drie lichtpunten uit het plafond in de woonkamer/keuken en de badkamer. In de woonkamer is er ook schade aan het laminaat (badkamer is steen). Syndicus, brandweer en politie komen ter plaatse.
Meneer X neemt contact op met de sociale verhuurmaatschappij die laat weten van alles te regelen. Er is totaal geen discussie over de schuldvraag, enkel een zaak van te onderhandelen met haar verzekeringsmaatschappij over het uit te keren bedrag.
December 2011 komt de vertegenwoordiger van haar verzekeringsmaatschappij en die laat weten dat hij het verder zal afhandelen.
December 2012 neemt meneer x terug contact op met de sociale verhuurmaatschappij en die laat weten dat men 'het vergeten is van in te brengen in hun systeem' en neemt de zaak terug op om enkele maanden later terug langs te komen om opnieuw foto's te nemen, enz...
Tijdens de zomer (2013) verkoopt de eigenaar het appartement en laat in september weten dat hij er zelf intrekt en meneer x dus moet ophoepelen. De nieuwe eigenaar is waarschijnlijk zelfs niet op de hoogte van deze zaak.
Aangezien meneer x maar gedurende korte tijd (als het ze het al tijdig afhandelen want een opzeg van 6 maanden) zal kunnen genieten van de nieuwe schilderwerken, etc... is de vraag of... er een recht is op een vergoeding aangezien de teller al op 30 maanden staat voor wat een uitgemaakte zaak is. thx.