Beste, bij mij zijn er goederen in beslag genomen en wel op een zeer vreemde manier.
Er kwamen 2 heren van de politie bij mij aan de deur met het verhaal dat er tegen mij een aanklacht was ingediend wegens sexueel getinte aanrakingen bij een minderjarig meisje. Dit was in februari 2013. Mijn mond viel hiervan open want ik was mij van geen kwaad bewust. Deze heren wilden ook niet zeggen van wie de aanklacht afkomstig was. Op hun verzoek heb ik voor onderzoek mijn PC meegegeven en ook mijn laptop en een externe harddisk. Die 2 laatste zaken heb ik uit eigen beweging meegegeven omdat ik wilde meewerken aan het onderzoek. Ik weet namelijk dat ik niets fout gedaan heb en dat er ook geen verkeerde dingen (foto's en filmpjes) op de harde schijven staan.
Ik vroeg aan deze heren hoelang het ongeveer zou duren en dat zou ongeveer 1 maand zijn en mogelijk zelfs 2 maanden maar niet langer.
Volgens deze heren zou ik ook nog een bericht krijgen over wat ze hebben meegenomen. Ik heb gelukkig een kopietje gemaakt van een document dat zij hebben ingevuld want ik heb van deze zaak helemaal niets meer gehoord. Ik ben echter nooit opgeroepen geweest voor een verhoor en ik heb ook nooit een schrijven ontvangen van de in beslag genomen goederen. Ik heb nog een aantal mailtjes verstuurd wanneer ik mijn goederen zou terug krijgen maar daar is nooit op gereageerd. De enige reactie die ik kreeg was dat ik het best een advocaat kan inschakelen. Ik heb hierop een mailtje gestuurd naar een advocaat maar die rekent 300 euro voor het schrijven van een briefje. Dat geld ben ik dan waarschijnlijk kwijt en wie geeft mij de garantie dat ik dan inderdaad mijn spullen terug krijg.
Ik heb gelukkig van de laptop en mijn PC nog diverse dozen en facturen liggen waarop serienummers staan.
Blijkbaar heeft de politie ook alles goed afgeschermd want nergens zijn emailadressen te vinden en als ik een emailadres vind en ik stuur een mail dan loop ik steeds weer tegen een muur op. Op mijn PC en de externe harddisk staan wel foto's van mijn kinderen die onvervangbaar zijn dus ik wil mijn spullen graag terug hebben. Natuurlijk staan er nog veel meer zaken op die voor mij van belang zijn en die ook onvervangbaar zijn.
Wie weet waar ik nog terecht kan of wat ik verder nog kan doen? Ik weet ondertussen ook wie deze klacht heeft ingediend dus ik ben er ook bijna 100 procent zeker van dat het dus inderdaad politiemensen geweest zijn.
Misschien overbodig om het hier neer te zetten maar ik heb die dingen dus niet gedaan!!