Graag zou ik te weten komen op hoeveel vakantiedagen ik betaald en/of onbetaald recht heb volgend jaar. Ik sta op het punt een contract art. 60 (sociale tewerkstelling) te ondertekenen maar realiseer mij dat de vakantie die ik reeds enkele maanden geleden al geboekt heb binnen de termijn van 1 jaar valt na het ingaan van het komende contract.
Dit is geen tewerkstelling in de privé, maar via een OCMW, valt dit type contract dan automatisch onder de noemer staatscontract?
Ik ben al wat gaan uitpluizen en stootte op de factor 'familiaal verlof/verlof om dwingende redenen', al denk ik niet dat mijn vakantie voor de werkgever al een dwingende reden
gaat zijn.
Dan is daar nog de factor onbetaald verlof, op hoeveel dagen onbetaald verlof heb je recht?
En tot slot, is er eigenlijk veel verschil tussen een contract en het verlofrecht in de privésector en dat in een ander type contract?
U vraagt zich misschien af, waarom vraagt ie dat niet gewoon aan zijn toekomstige werkgever...?
Wel, ik ben enorm gebrand op deze informatie, maar meteen over vakantie enzo beginnen lijkt me niet erg gepast.
Mvg
Jimmy