OCMW advocaat

deswa1
Topic Starter

OCMW advocaat

#1 , 21 sep 2013 16:52

Beste,

Mijn vrouw en ik genieten een pensioen en hebben een huis in eigendom.
Kan ik mij laten bijstaan door een jurist van het OCMW van onze gemeente ?

Dank voor uw antwoord

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#2 , 21 sep 2013 22:09

In verband met wat ...als dat een zaak is waar de sociale dienst van het OCMW u mee kan helpen.

Als u echter een advocaat nodig hebt en over niet voldoende inkomen beschikt kan u terecht op
http://www.advocaat.be/Page.aspx?genericid=74" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.advocaat.be/page.aspx?genericid=75" onclick="window.open(this.href);return false;

deswa1
Topic Starter

#3 , 23 sep 2013 12:21

Beste,

Het betreft een erfeniskwestie

mvg

Reclame

ddanck
Contacteer: Website

#4 , 23 sep 2013 21:06

Als u bedoelt of u gratis een advies kan krijgen van een jurist of advocaat van het OCMW, dan is het antwoord JA. Gratis advies wordt steeds verleend, ongeacht de inkomsten.

Als u bedoelt of u in aanmerking komt voor een pro deo-advocaat, dat hangt af van de precieze hoogte van uw inkomsten.
In principe betaalt u niks, zolang u samen niet meer verdient dan 1.370,27 EUR per maand.

Verdient u samen meer dan 1.370,27, maar niet meer dan 1.637,27 EUR per maand, dan betaalt u slechts een eenmalig bedrag van maximaal 125 EUR.

Verdient u meer dan 1.637,27 EUR, dan komt u jammer genoeg niet in aanmerking, tenzij u uitzonderlijke maandelijkse lasten kan aantonen.
Gratis je verkeersboete berekenen - www.overtreding.be
Verzoekschrift eerherstel - www.eerherstel.be
Hoeveel loonbeslag kan er bij jou gelegd worden? www.beslagcalculator.be

Terug naar “Andere”