Heb het gevoel dat collectieve geld achter houd!

LittleDamon
Topic Starter

Heb het gevoel dat collectieve geld achter houd!

#1 , 19 sep 2013 13:44

Hey,

Heb eens een vraag ivm collectieve schuldbemiddeling!
Ik zit nu al onderhalf jaar in schuldbemiddeling,
was hier gestard met 1200 euro (schuld).
Ondertussen hebben ze mij een ereloon aangerekend van 1522 euro en eentje van 356 ???
Ik vraag mij af of dit zomaar kan ?
Want het is nu ook zo dat ik ondertussen al bij de 5000 a 6000 euro schulden zit !
Die ikzelf niet eens heb gemaakt !
Mijn belgacom werd niet meer betaald , blijkt dat ik nu ook al 800 euro schuld staa bij electrabel ?
Ik vind dit allemaal wel enorm erg !

Ik ben een meisje van nog net geen 23jaar, in verwachting van mijn eerste kindje en met een hele rotte achtergrond.
Heb nooit echt eens kunnen zeggen van hmm ik heb een goed leven , want hoe dan ook zien ze het altijd te verzieken !

Ik heb momenteel ook geen inkomsten, (deze komen nu van mijn vriend)

Geef mij aub raad !
want mij maken ze echt alles wijs !

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
evgoeth

#2 , 19 sep 2013 14:00

Je bedoelt dan hiermee collectieve schuldbemiddeling uitgesproken door de arbeidsrechtbank?

Je schuldbemiddelaar is in dit geval verplicht om jaarlijks een overzicht te maken voor de arbeidsrechtbank, met daarop een oplijsting van de inkomsten en de afbetalingen.

Je zegt dat je momenteel geen inkomsten hebt. Dat wil zeggen dat er ook geen afbetalingen kunnen gebeuren, want ik ga er van uit dat je alleen in de CSR zit.
Als je geen geld aanlevert maar wel lopende contracten hebt bij deze verschillende leveranciers dan is het normaal dat de schuldenberg groter wordt ...

LittleDamon
Topic Starter

#3 , 19 sep 2013 15:07

Ik zit nog maar sins vorige maand zonder inkomsten , en mijn vriend stort nu geld op haar rekeningen voor mijn schulden verder aftebetalen.
Maar wat ik niet snap ik dat zij zomaar een bedrag van bijna 2000euro voor haar zelve oplegt , terwijl ze bijna nog niets heeft afbetaald.
Weet u wat het is van 1200 naar 5 a 6000 euro op nog geen volle 2jaar ?

terwijl ze hiervoor maandelijks mijn inkomsten kreeg om dit af te betalen ?

+ zit via prodeo advocaat :)

Reclame

j.demoor

#4 , 21 sep 2013 08:10

“Art.1675/12...§ 2. Het vonnis geeft de looptijd van de gerechtelijke aanzuiveringsregeling aan, die de vijf jaar niet mag overschrijden...”(Gerechtelijk Wetboek).
Wat na vijf jaar rest wordt in principe kwijtgescholden.

“Art.1675/17...§ 3...[1 Elk JAAR, te rekenen van de beschikking van toelaatbaarheid of telkens wanneer de rechter er om verzoekt en bij het verstrijken van de aanzuiveringsregeling, bezorgt de schuldbemiddelaar de rechter een verslag over de stand en de evolutie van de procedure. Het verslag beschrijft de stand van de procedure de verrichtingen van de schuldbemiddelaar, de redenen voor de verlenging van de termijnen, de geactualiseerde sociale en financiële toestand en de toekomstperspectieven van de persoon, de stand van de bemiddelingsrekening en alle inlichtingen die de bemiddelaar dienstig acht. Daarbij wordt ofwel het overzicht van de bewegingen op de bemiddelingsrekening, ofwel het dubbel van de rekeninguittreksels gevoegd.]1. De staat van kosten, ereloon of emolumenten bedoeld in artikel 1675/19, wordt opgenomen op het einde van het verslag. [1 De schuldbemiddelaar bezorgt een afschrift van het verslag aan de schuldenaar. De schuldeisers kunnen ter plaatse of op de griffie van dat verslag kennisnemen.]1...”(Gerechtelijk Wetboek).
(1)<W 2012-03-26/01, art. 7, 2°-4°, 074; Inwerkingtreding : 23-04-2012>
‘In de regel is een nieuwe wet niet enkel van toepassing op toestanden die na haar inwerkingtreding ontstaan, maar ook op de gevolgen van de onder de vroegere wet ontstane toestanden die zich voordoen of die voortduren onder vigeur van de nieuwe wet, voor zover die toepassing geen afbreuk doet aan reeds onherroepelijk vastgestelde rechten‘(Cass. ARS980133N,10 mei 1999)

‘Ik zit nu al onderhalf jaar in schuldbemiddeling’

U moet dus een eerste verslag ontvangen hebben. Laat u desnoods bijstaan door vriend of CAW of OCMW om u dit verslag toe te lichten.Uw vriend betaalt best niet aan de schuldenregelaar.
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

Terug naar “Krediet en Schuldbemiddeling”