overeenkomst niet op papier

MaLuK
Topic Starter

overeenkomst niet op papier

#1 , 19 sep 2013 09:00

ik heb met een aannemer een overeenkomst gesloten dat er voor een bedrag van 4500 euro metselwerken en voegwerk gedaan wordt, doch dit werd niet op papier betekent, nu dat de metselwerken volbracht zijn... vraagt de aannemer nu dat de voegwerken niet inbegrepen waren in de prijs, en dien ik weer extra voor de voegwerk een prijs te maken. kan dit???

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Turaki

#2 , 19 sep 2013 09:55

Neen, maar als u niets kan bewijzen heeft u weinig keus...

Lanox
Juridisch actief: Nee

#3 , 19 sep 2013 10:37

Dat is een mes dat aan twee kanten snijdt. Hoe gaat de aannemer bewijzen welke de afgesproken prijs was?

Reclame

MaLuK
Topic Starter

#4 , 20 sep 2013 00:20

dus ik ben niet ver--gebonden aan deze mondelinge akkoord noch de betaling ervan?

MaLuK
Topic Starter

#5 , 26 sep 2013 21:46

Wanneer spreekt men van gevels met de nadruk op de S, ik heb een gebouw waarvan de gelijksvloer 20 meter diep (plat dak) is , en de 1ste verdiep is 15 meter diep, dus de gelijksvloer en de 1ste verdiep gevel zijn gescheiden door een terras, als we nu langs de tuin kant... de achtergevel bekijken kan men dan spreken over één geheel of spreekt men dan over gevels (2 gevels)??

dank bij voorbaat

ganapathi tantre

#6 , 29 sep 2013 11:29

Dat is een mes dat aan twee kanten snijdt. Hoe gaat de aannemer bewijzen welke de afgesproken prijs was?
Hoeft ook niet, bij betwisting kan een rechter navragen dewelke de gemiddelde marktprijs is voor een bepaald soort metselwerk.
Je kan dan alleen hopen dat je niet met een aannemer zit die om diverse reden heeft ingestoken met een lage prijs en dat je nu
moet opdraaien voor een hoger bedrag. Maar als u veroordeelt wordt tot de betaling ervan komen daar ook de kosten voor op uw
nek. Behoed u dus voor "het grote gelijk".

Ivm met uw voorstel om de uitgevoerde weken niet te betalen wat ook verwerpelijk is net zoals het gedrag van de aannemer als dit de waarheid is. U zal al straf uit de hoek moeten komen om te weerleggen wie die weken dan wel gedaan heeft. Mijn ervaring is dat daar zelfs nooit enig geloof wordt aan gehecht.

Terug naar “Aanneming”