Eind vorig jaar verlaat ik 's avonds de parking bij mijn werkgever, begeef me op de baan en wordt links aangereden ter hoogte van bestuurdersdeur. Ik had de aanrijdende partij niet gezien en vice versa. Op het voetpad staan een aantal afvalcontainers dicht bij de rijbaan opgesteld die het zicht naar links voor mij volledig blokkeren. Om ook maar iets te kunnen zien, moest ik me met mijn wagen al minstens half op de rijbaan begeven en dan was het uiteraard te laat.
Tot daar de feiten. Ongevalsaangifte ingevuld - schade laten herstellen op mijn eigen kosten. Toch maar even mijn rechtsbijstandverzekeraar aangesproken omdat m.i. de afvalcontainers (of toch de wijze waarop ze opgesteld stonden) rechtstreeks een verband hebben met het ongeval. Deze heeft de eigenaar van de afvalcontainers (overheidsinstantie) aangeschreven (3 maal) zonder enige reactie te mogen ontvangen. Daarom laten ze de zaak vallen tenzij ik nu een klacht bij de politie indien en hen het PV-nr overmaak. Daar komen ze dus 9 maanden later mee af - de politie zal me zien komen, neem ik aan. Hoe pak ik dit het beste aan - of heb ik geen poot om op te staan en laat ik het maw best rusten. Alvast mijn dank.
Voor de volledigheid - ongeval vond plaats omstreeks 18u30 terwijl afvalcontainers pas vanaf 20u mogen buiten geplaatst worden.