In België blijven na studentenvisum

irisek
Topic Starter

Re: In België blijven na studentenvisum

#16 , 11 sep 2013 15:42

Of bestaat er een verschil tussen gezinsHERENIGING en gezinsVORMING?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Franciscus
Juridisch actief: Nee

#17 , 11 sep 2013 16:10

Gezinshereniging wil zeggen DAT er al een gezin in het buitenland was .... wat blijkt uit de tekst... gezien BUITENLANDSE samenlevingscontracten specifiek vermeld werden.
Een persoon IN België en de andere BUITEN België.
Daarbij komt dat U zal moeten instaan voor de kosten van zijn verblijf. In een aantal gevallen zal u zelfs een borgstelling moeten aangaan.

irisek
Topic Starter

#18 , 11 sep 2013 17:13

Dus als ik het goed begrijp zijn de voorwaarden voor gezinsvorming door samenwoonst minder streng in die zin dat je slechts 18 jaar moet zijn en geen 21? En dat je geen minimunloon-vereiste hebt? Of vergis ik mij?
Zou het nuttig zijn een advocaat te raadplegen?

Reclame

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#19 , 11 sep 2013 18:22

Eens op de dienst vreemdelingen van een gemeente binnen springen en daar uitleg vragen.
Maar zoals reeds geschreven gezien hij in België verblijft EN zijn studentenvisum afloopt is hij DAARNA illegaal in België.
Dus er moet een nieuw visum zijn voor het afloopt anders wordt hij (in principe) uitgewezen.
Een maatregel bij langer blijven is het verbod om nog in België of een van de Schengenlanden te verblijven gedurende 3/5 jaar.
Wil u dat riskeren.

irisek
Topic Starter

#20 , 03 okt 2013 07:43

Dat willen we inderdaad niet riskeren. Ik ben langs geweest op de gemeente en ze hebben mij gezegd dat het eenvoudigste is om nog en jaar als student te blijven. Hij heeft zich dan ook heringeschreven of toch geprobeerd. Ze zijn nog steeds zijn dossier aan het bekijken, maar hij heeft gisteren met de directeur van de opleiding gebeld en zij zei dat hij niet te veel moest hopen, aangezien zijn resultaten niet goed waren. Conclusie, onze kansen om te blijven zijn bijna verdwenen. Maar ik wil hem niet zomaar laten gaan, ik kan dat niet. Dus heeft er iemand een idee wat we nu toch nog zouden kunnen proberen? Hoe kan je best een werkgever zoeken die hem een arbeiderskaart wil bezorgen? En is zich inschrijven in een andere school nog een mogelijkheid of is het daar te laat voor?
Alvast bedankt.
Mvg

Terug naar “Archief”