dwaling

konijntje1
Topic Starter

dwaling

#1 , 05 sep 2013 19:53

Beste heren, dames,

Even een klein stukje ingewikkeld doen.

Wie de voorgeschiedenis een beetje gevolgd heeft kan er gemakkelijker inspringen.

Hoofdzaak waar alles om draaid: mijn stiefdochter waarop mijn schoonmoeder door druk op mijn vrouw beslag op legde. Van geboorte tot een 2tal maand geleden.
Ga ik geen verdere uitlag over geven.

Gemeente A: onze eigendom.
Gemeente B: Schoonmoeders eigendom.

Onze dochter werd dus steeds maar meer naar B getrokken en gemanipuleerd om zo weinig mogelijk in A te zijn. Op elke manier dat je kan mogelijk achten.
Zot van komen dat je op den duur voor de rust s toegeeft maar eens een vinger dan naar een arm....

Zover gekomen dat wij een woning zochten in gemeente B om onze dochter terug te proberen krijgen aangezien ze al te ver was.

Schoonmoeder heeft een constructie in haar gedachten opgezet wat wij natuurlijk niet wisten.
Ze stelde ons voor om haar woning te kopen met garage en dat zij de garage kon betrekken.
Dat leek ons doenbaar en we hadden mondeling een prijs afgesproken van 275.

Wij moesten wel eerst onze woning verkopen.
Dit heeft enige tijd in beslag genomen.
Eenmaal verkocht kwam de aap uit de mouw.
Ineens was de prijs 300 en de garage zou afgesplitst worden en haar eigendom blijven met doorstroom van nutsvoorzieningen.
Ze zou na verkoop wel een aantal dingen laten herstellen zoals gevel, deur, dubbel raam.. toch wel grote kosten

Veel keuze hadden wij dus niet. Onze hoofdzaak was onze dochter terug krijgen.
Gezien wij binnen de 4 maand uit ons huis moesten konden wij onmogelijk iets anders zoeken daar of we stonden op straat met 2kinderen.

Dus gezien we na berekenen net toekwamen, dus juist niet kopke onder hebben wij getekend.
Dit was door de schoonmoeder dus degelijk uitgerekend om ons op de snee van het mes te zetten.

Na 1 jaar woonst waren er wel strubbelingen maar we hadden niets in het snuitje.
september vorig jaar is de bom ontploft.

Haar hoofdbedoeling is steeds mijn stiefdochter geweest.
sinds sept 2012 tot juni2013 heeft de grootmoeder zo veel en ernstige feiten gepleegd dat wij beslit hebben om te vertrekken met onze kinderen. Inclusief mijn steifdochter.
Ik ben super blij dat wij haar toch terug gewonnen hebben bij ons (mede dankzij feiten gepleegd tegen men stiefdochter!!)
Geen verdere uitleg hierover. 2 onderzoeken zijn nog in vooronderzoek. Beide criminele

Nu,
Verhuizen, het huis verkopen daar zal mij uiteindelijk meer dan 100.000euro verlies geven :s

Kan ik via dwaling na 2 jaar de aankoop van de woning nog teniet laten gaan met alles wat ik hier verteld heb?

Ik heb nog een geschreven bewijs waar de grootmoeder zelf over de herstellingen praat van gevel.... maar er is nog steeds niets gebeurd.
Das een klein extra bewijskrachtje natuurlijk om eventueel dwaling te kunnen uitspreken.

Ik zit momenteel ff in een 2sprong dus.
Verkopen of proces starten......

Enig idee hoelang zo een proces zou kunnen duren?

Ik dank u bij voorbaat

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
j.demoor

#2 , 07 sep 2013 08:16

‘en de garage zou afgesplitst worden en haar eigendom blijven’ houdt in dat u slechts het overige deel van het huis kan verkopen of verhuren met in achtneming van ‘met doorstroom van nutsvoorzieningen‘.
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

konijntje1
Topic Starter

#3 , 07 sep 2013 20:01

enkel het gebruik van de nutsvoorzienigen uiteraard. niet de nutsvoorziening zelf want das een actief gebeuren en kan geen deel uitmaken van een erfdienstbaarheid.

Mijn oorspronkelijke vraag was gewoon.

Gezien we mondelinge een prijs overeenkwamen en mijn huis moest verkocht worden eerst.
Na verkoop ineens 25.000 duurder en daardoor met de rug tegen de muur staan en niet anders kunnen dan of akkoord of op straat staan na 4maand met 2kinderen wel te verstaan.

Kan er een nietigheid bekomen worden op stelsel dwaling??

Reclame

Terug naar “Andere”