Ik heb in oktober een verkoopscompromis getekend voor de aankoop van een nieuwbouwappartement.Nu ik had mij intussen al geinformeerd over de lening en andere en men had mij gezegd dat het met mijn loon geen probleem was aangezien ik reeds een eigen woning bezit en verder geen schulden heb.Nu deze eigen woning staat intussen te koop.Nu eind november hebben wij beslist na enkele info sessies bij kbc onze lening aan te gaan.
De bediende heeft alles in orde gebracht en net na dat wij getekend hadden voor de aanvraag van de lening deelt hij ons mede dat wij nog 2 leningen lopen hebben.Wij hadden geen idee welke.Nu blijkt dat 2 kaarten namelijk een MCard van Makro en een Media Markt kaart beschouwd word als een lening, zelfs bij niet gebruik.De KBC bank wil nu dat ik deze kaarten annuleer.Voor één kaart is dit intussen gelukt de andere nog niet.
Dus intussen eind december heb ik nog steeds geen lening en de akte word verleden binnen 4 weken.
Nu wil ik de verkoop annuleren daar ik geen uitweg meer zie,maar volgens de verkoper moet ik dan 10% schadevergoeding betalen van de aankoop van het appartement (25000 €) + andere kosten zoals notaris, reeds betaalde extra kosten van keuken,badkamer,enz..
Nu eigenlijk ligt volgens mij de fout bij KBC die reeds enkele weken mijn aanvraag voor lening bezitten maar nooit hebben verzonden ter goedkeuring.
Weet iemand hier raad mee aub?
Dank bij voorbaat
Verschueren Eddy