vrachtwagenchauffeur en rijverbod

leeuwke1969
Topic Starter

vrachtwagenchauffeur en rijverbod

#1 , 29 aug 2013 15:11

Door omstandigheden (zie vorige berichten) heeft mijn echtgenoot rijverbod van 2 maanden voor een zaak daterend van 2009 en die nu pas in 2013 ingaat. Mijn man werkt werkt als vrachtwagenchauffeur. Zijn werkgever werd op de hoogte gebracht en hij vond het niet nodig om mijn man te ontslaan want hij was bang dat hij niet meer zou terugkeren na die 2 maanden. Er werd overeengekomen om werk te verrichten in het bedrijf zelf, zoals laden en lossen en helpen bij de aanbouw van bureaus. Mijn man was in verlof en is op 19 augustus terug gestart. Vorige week heeft hij gewerkt en vrijdag werd gezegd dat men hem zou bellen voor af te spreken deze week. Het is intussen donderdag en hij heeft nog niets gehoord. Het is wel zo dat mijn man nog heeeeeeeeeel veel recupdagen heeft staan. Is het bedrijf verplicht om hem deze recupdagen toe te staan zodat hij een inkomen heeft of wat kan mijn man nog ondernemen. Voor de uren dat hij heeft gewerkt moest hij een 'ritblad' invullen waarop hij dan zal worden vergoed. Wat kan hij doen om in orde te zijn ?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
JPV
Juridisch actief: Ja

#2 , 30 aug 2013 16:57

hij moet zich zo spoedig mogelijk aan de werkgever aanbieden, nu loopt hij het risico dat hij onwettig afwezig beschouwd wordt.

Sowieso kan een werkgever idd nog recup inschrijven.

Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

#3 , 03 sep 2013 10:32

Hij IS al 4 dagen onwettig afwezig (kan je betwisten, maar kom). Verder is het bedrijf NIET verplicht om sowieso die recupdagen toe te staan. Als het bedrijf de recupdagen echter niet toe staat, moet het bedrijf uiteraard wel voor werk zorgen voor uw man.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Reclame

Terug naar “Andere”