Hoi,
Mijn vrouw en ik gaan binnen een week verhuizen naar ons huis dat we pas gekocht hebben.
We huren op dit momente en appartement met een contract van 3 jaar. We hebben reeds in juli de opzeg aangekondigd, en zouden minstens tot oktober moeten blijven betalen (3 maanden), tenzij er geen nieuwe huurder is moeten we de resterende maanden ook nog betalen.
Nu heeft het zakenkantoor waarbij dit appartement onder staat, heeft 3 weken gewacht voordat ze het terug op hun website plaatsten.
Intussen hebben wij zelf al een 8 tal mensen het appartement laten zien, waarvan tot nu toe geen enkele toezegging heeft gekregen.
De man van het zakenkantoor is bijna nooit te bereiken, en als hij al opneemt op de telefoon geeft hij meestal een flauw excuus om van ons af te geraken.
Er zijn zeker al 5 mensen geweest die hun loon fiche hebben achtergelaten uit interesse en deze hebben allemaal andere excuses gekregen waardoor ze zogezegd niet in aanmerking komen.
Een weduwe met te laag loon, 2 mensen die afhankelijk waren van een uitkering via het OCMW, en dan 3 Nederlanders die geweigerd werden omdat ze niet in België werken.
Ik vroeg me hier dus bij af, is dit niet gewoon pure discriminatie? Ok men wilt zich een beetje veilig stellen naar solvabiliteit toe, maar dit is toch wel heel extreem?
Dan had hij ons op voorhand eigenlijk al moeten zeggen dat we niemand het appartement hoefden te laten zien die minder had dan 1500 € in de maand (de huur is trouwens 545€), niemand uit het buitenland, en als het even kan ook geen mensen die afhankelijk zijn van een uitkering.
Volgens ons probeert dit zakenkantoor ons een loer te draaien door zo lang mogelijk tijd te rekken door kandidaat huurders te weigeren op basis van discriminatie.
Als iemand hier een mening over heeft, laat ons aub iets weten, wij zijn ten einde raad.