lawaaioverlast door huurders

gvd111
Topic Starter

Re: lawaaioverlast door huurders

#31 , 27 aug 2013 17:35

Beste forumleden,
ondanks al jullie goede raad, welke ik naar onze huurders toe, zelfs heel mild heb opgevolgd : geen aangetekende brieven maar persoonlijke contacten, heeft onze huurster zondag namiddag ons appartement in brand gestoken, de schade is enorm en zal zeker de 100.000,- euro overstijgen! waarom heeft ze het dan toch gedaan? de gedupeerde mede-eigenaar (die reeds 2x zijn huurders zag vertrekken) heeft mij gedagvaard en om ons veilig te stellen moest onze advocaat de huurders dus in tussenkomst dagvaarden. Ik ben nog (weeral persoonlijk) gaan melden dat dit niet van ons uit kwam maar dat we nu niet anders meer konden om onze rechten te vrijwaren. Nochtans had de betreffende mede-eigenaar zich bij de dagvaarding van de VME kunnen aansluiten om zijn verlies rechtstreeks op onze huurders te verhalen maar hij verkoos ons. Had hij haar gedagvaard dan had ze haar woede niet op ons gericht en was dit alles niet gebeurd! Dus altijd oppassen want je weet nooit welk vlees je in de kuip hebt!
Laatst gewijzigd door gvd111 op 27 aug 2013 20:56, 1 keer totaal gewijzigd.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
bosprocureur

#32 , 27 aug 2013 20:53

goeie avond,
op 4 juni werden wij gedagvaard door de mede-eigenaar die zijn nieuwe huurders weeral verloor door het gedrag van onze huurders. Op 13 juni was de zitting maar die werd uitgesteld tot vandaag. Vanmorgen was ik met onze advocaat dus op de rechtbank, samen met de advocaat van tegenpartij en nog 2 advocaten van de VME en van een andere mede-eigenaar die onze huurders op dezelfde zitting gedagvaard hadden. Onze huurster was er ook (haar echtgenoot niet want ze heeft blijkbaar de echtscheiding aangevraagd wegens partnergeweld). Ze heeft een ander appt. gevonden en trekt er op 1 september in. Dit probleem is dus van de baan maar op 12 september gaat de zitting verder om te bepalen wie de mede-eigenaar die ons gedagvaard heeft zal vergoeden. Dit partnergeweld is een paar keer ter sprake gekomen op de AV en bij een ontmoeting met een mede-eigenaar. Is een persoon die getuige is van partnergeweld verplicht dit te melden?
Je zal dus maar de verhuurder wezen, die met deze mensen een nieuw contract afsloot. Stel, die mensen zijn op de hoogte van de feiten, hebben zij enige grond om het afgesloten contract niet te respecteren, en de nieuwe huurders dus gewoon niet binnen te laten ?

Turaki

#33 , 27 aug 2013 21:20

Beste forumleden,
ondanks al jullie goede raad, welke ik naar onze huurders toe, zelfs heel mild heb opgevolgd : geen aangetekende brieven maar persoonlijke contacten,
Dat is niet echt onze raad opvolgen. Een AS is net noodzakelijk om te bewijzen dat u moeite heeft gedaan, en dit heeft niets te maken met mild zijn naar uw huurder, maar met uw eigen belangen veilig te stellen.

Reclame

gvd111
Topic Starter

#34 , 28 aug 2013 13:17

ik bedoelde dat ik bang was dat een AS als een rode lap op een stier zou werken en heb daarom de huurders steeds persoonlijk op de hoogte gebracht. maar mild zijn heeft mij niet echt gebaat. Sommige mensen hebben geen normbesef. Wij vragen raad, proberen de wetten te begrijpen en toe te passen, maar anderen steken de boel gewoon in brand! Ik geef geen kritiek op jullie raad hoor, hij was nuttig maar achteraf bekeken blijft de vraag moest ik van in het begin kordater optreden of niet want zulke mensen kan je niet inschatten; misschien hadden ze dan al vroeger brand gesticht.
Laatst gewijzigd door gvd111 op 29 aug 2013 23:01, 2 keer totaal gewijzigd.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#35 , 28 aug 2013 13:44

Brandstichting in een bewoond pand niet mis.
PV opgesteld door politie? Wat is het PV nr .... Eerste reeks van cijfers en letters ...
Dader(s) voorgeleid en bevestigd door raadkamer .... dus opgesloten gevangenis?

Hebben ze geld of bezittingen? Kan daar bewarend beslag worden op gelegd gezien de schade?

gvd111
Topic Starter

#36 , 29 aug 2013 22:44

inderdaad, dader onmiddellijk opgepakt, opgesloten en deze week nog voor de onderzoeksrechter; mag ik pv-nummer hier wel doorgeven? is steuntrekkende en de inboedel die er nog staat is met heel veel geluk misschien 1.000,- euro waard.

Franciscus
Juridisch actief: Nee

#37 , 30 aug 2013 16:20

PV nr alleen de eerste reeks van cijfers en letters is voldoende.
Deze geven arrondissement - parketcode - en politiedienst aan .. de laatste cijfers geven het effectieve nr en datum
dus TU.37.LB.123456/13 alleen de vetgedrukte.

ongelukbelaagd

#38 , 31 aug 2013 22:58

http://www.nieuwsblad.be/article/detail ... 5_00707286" onclick="window.open(this.href);return false;

Terug naar “Huren”