werkloosheidsuitkering/ wachtuitkering

kwispel
Topic Starter

werkloosheidsuitkering/ wachtuitkering

#1 , 25 dec 2007 10:47

ik ben eind vorige week ontslagen en moet mij deze week opnieuw inschrijven bij vdab. Ik werkte vanaf maart, maar ben ervoor drie maanden ziek geweest toen ik op wachtuitkering stond, dus van 1 dec-1 maart.
Mijn vraag was: tellen die maanden van ziekte mee als je nog niet had gewerkt om aan je jaar werkloosheid te komen of zal ik weer op wachtuitkering vallen?

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
j.demoor

#2 , 26 dec 2007 13:04

“Art.30.Om toegelaten te worden tot het recht op werkloosheidsuitkeringen moet de voltijdse werknemer een wachttijd doorlopen hebben die het hierna vermelde aantal ARBEIDSDAGEN omvat:1° 312 in de loop van de 18 maanden voor de uitkeringsaanvraag, indien hij minder dan 36 jaar is...”(25 NOVEMBER 1991. - Koninklijk besluit houdende de werkloosheidsreglementering).

Ziektedagen voorafgaand aan tewerkstelling zijn geen ‘arbeidsdagen‘,zodat die ziektedagen niet meetellen om toegelaten te worden tot het recht op werkloosheidsuitkeringen.

Ga volledigheidshalve naar (geconsolideerde wetgeving) onder Belgisch Staatsblad in http://just.fgov.be .Klik voor WetBOEKEN in de balk achter ’Juridische aard’ op het omgekeerd driehoekje uiterst rechts.

Reclame

Terug naar “Werkloosheid”