Huisreglement

olivier1986
Topic Starter

Huisreglement

#1 , 24 aug 2013 19:09

Het contract van ons appartement loopt binnenkort af.
Eens de syndicus hiervan op de hoogte was, zei ze ons de regels van het huisreglement te respecteren, meer specifiek dat de verhuis met een buitenlift en niet met de binnenlift moet gebeuren.
Gezien alles demonteerbaar is, hebben wij geen zin extra kosten op te lopen bij de huur van een buitenlift.

In het contract staat effectief een clausule waar we ons verklaren neer te leggen bij het huisreglement.
Echter, bij het tekenen van het contract hebben we nooit dit reglement te zien gekregen.

Hoe kan ik dit inroepen tegen de syndicus?

Bedankt!

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Oude Belg

#2 , 24 aug 2013 20:35

Deze clausule komt veel voor, en is, voorzover ik weet, volkomen wettig. U hebt getekend dat u akkoord was met het huisreglement, waarin deze clausule staat. Als u de gewoonte hebt om zaken te tekenen die u niet kent, is dat uw zaak. Wees blij dat er ook niet stond dat u akkoord ging met de aankoop van een vleugelpiano op afbetaling of iets dergelijks. Uw handtekening zetten is niet iets wat u gedachteloos doet. U had het reglement moeten krijgen van de syndicus, maar u kan niet bewijzen dat u het niet gekregen hebt; nota bene : u hebt zelfs getekend dat u ermee akkoord ging.
U zal een ladderlift moeten huren, of u er zin in hebt of niet.
Waarom geen aangetekende zending als dat nodig is? "Ik heb geappt, gebeld, gezegd, gemaild, facegeboekt, met krijt op het voetpad geschreven.... " Neem pen en papier en schrijf!

mava105
Juridisch actief: Nee

#3 , 25 aug 2013 09:49

Gezien alles demonteerbaar is, hebben wij geen zin extra kosten op te lopen bij de huur van een buitenlift.
Het gaat hem er niet om of uw meubels al of niet demonteerbaar zijn om in de lift te kunnen. Deze gedemonteerde meubels kunnen ook schade berokkenen aan de wanden van de lift of deze overbelasten.
Gewoonlijk hangt er wel ergens in de inkom een huisreglement uit.

Reclame

j.demoor

#4 , 27 aug 2013 08:19

“Art.577-10...§ 3. De beslissingen van de algemene vergadering worden in een register opgetekend, dat zich bevindt op de zetel van de vereniging van medeëigenaars. Dit register kan ter plaatse en zonder kosten door iedere BELANGHEBBENDE geraadpleegd worden. § 4. Iedere bepaling van het reglement van orde en iedere beslissing van de algemene vergadering kan rechtstreeks worden tegengesteld door degenen waaraan zij tegenstelbaar zijn. Zij kunnen worden tegengeworpen aan eenieder die houder is van een zakelijk of PERSOONLIJK RECHT op het onroerend goed in mede-eigendom, en wel onder de volgende voorwaarden :1° met betrekking tot de bepalingen en de beslissingen aangenomen VOOR het verlenen van het zakelijk of persoonlijk recht, door de kennisgeving die hem verplicht door de verlener wordt gedaan op het tijdstip van de verlening van het recht, van het bestaan van het reglement van orde en van het register bedoeld in § 3, of bij gebreke daaraan, door de kennisgeving die hem wordt gedaan op initiatief van de syndicus bij ter post aangetekende brief; de verlener is aansprakelijk ten aanzien van de vereniging van medeëigenaars en de houder van het zakelijk of persoonlijk recht, voor de schade die ontstaat door een vertraging of door afwezigheid van de kennisgeving;2° met betrekking tot de bepalingen en de beslissingen aangenomen, NA het verlenen van het persoonlijk recht of na het ontslaan van het zakelijk recht, door de kennisgeving die hem wordt gedaan op initiatief van de syndicus bij ter post aangetekende brief. Die kennisgeving hoeft niet te worden gedaan aan degenen die in de algemene vergadering stemrecht hebben...”(Burgerlijk Wetboek).
Ga naar Belgische wetgeving in JUSTEL-databanken van Belgisch Staatsblad. Klik voor WetBOEKEN achter ’Juridische aard’. Op afkondigingsdatum vindt u de overige akten. Inzake FEDERALE fiscale wetgeving zie http://www.fisconetplus.be/

Gebruiker21
Juridisch actief: Nee

#5 , 27 aug 2013 09:06

Als u toch met een verhuisfirma werkt, is een ladderlift maar een relatief kleine meerkost. (als u van plan was alles zelf te verhuizen, en u moet nu een verhuisfirma inschakelen, is het een ander paar mouwen, uiteraard).

Goede raad: als er aan het gebouw waar u woont plaats voor is: huur zo'n verhuiswagen waarvan héél de laadbak omhoog kan, kost misschien iets meer per uur, maar is stukken en stukken sneller dan wanneer zo'n trapliftje telkens omhoog en omlaag moet (die laadbak gaat één keer omhoog, wordt volledig ingeladen, gaat naar beneden, klaar). Verhuizen hoeft ook niet lang te duren. Vrienden van ons zijn een paar maand geleden ook van een appartement naar een huis verhuist: verhuis gepland om maandag. Het weekend ervoor hebben ze zelf reeds héél hun inboedel en kleine meubelen verhuist + de overige meubelen gedemonteerd. Maandagvoormiddag om 8 uur kwam de verhuiswagen, om 11 uur diezelfde voormiddag was alles uitgeladen aan hun nieuwe huis.
Het is niet "me auto" of "me geld", maar "mijn / m'n auto" of "mijn / m'n geld"!
Hou er rekening mee dat je werkgever geen reden hoeft op te geven om je te kunnen ontslaan!

Terug naar “Huren”