schatting huis

frakke
Topic Starter

schatting huis

#1 , 24 dec 2007 12:14

Bij onze scheiding komen we niet tot een vergelijk over de waarde van het huis. Kunnen wij een onafhankelijke schatter ons huis laten schatten en, even belangrijk, kunnen wij deze schatting, rechterlijk laten vastleggen. De scheiding is nog niet uitgesproken maar van zodra de schatting vastligt kan de verdeling toch al gebeuren.
Indien de schatting rechterlijk vastligt dan kan ik ook zelf beginnen aan de verdere verbouwingen van het huis.
Wie kan me hierop antwoord geven en eventueel een naam of instantie die zo'n rechterlijke schatting doet.

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roderidder
Contacteer: Website

#2 , 25 dec 2007 07:33

Wat vaak het minste kost is overeenkomen

Je zou bij wijze van voorbeeld eens aan een imobielienkantoor kunnen vragen het huis eens te schatten op basis van recente foto's en het plan.

De wederhelft zou het zelfde kunnen doen. Een volgende stap zou kunnen zijn een notaris-bemiddelaar inschakelen

Het zou me niet verbazen dat een procedure op die wijze vermeden kan worden

Bij een procedure is de kans reeel dat minstens 1 van de 2 erg telleur gesteld wordt.

Erkende schatters deskundigen laten aanstellen (+beroeps mogelijkheid) zal allemaal wel gaan maar die optie zou ik als laatste kiezen.

RR

Reclame

Terug naar “Echtscheiding”