Niet meewerken

vince
Topic Starter

Niet meewerken

#1 , 20 dec 2007 21:50

Ik leef al ruim anderhalf jaar gescheiden van tafel en bed. We zijn destijds, 22 jaar geleden, in gemeenschap van goederen getrouwd. Mijn partner is in haar eisen onredelijk en blijft daar aan vast houden. Zo eist ze dat ze in de eigen woning die bijna is afbetaald, wilt blijven wonen en bovendien vraagt ze een allimentatie van een derde van mijn salaris. Ze heeft momenteel geen werk of uitkering en is ook niet van plan om dit te zoeken, terwijl ze wel in staat is om te werken. Tot nu toe ben ik haar tegemoet gekomen in het grootste gedeelte van haar vaste kosten. Ondertussen spendeert ze het gemeeenschappelijk spaargeld aan dure aankopen: onlangs een nieuwe auto van 9000 euro.
Wat is wijsheid in deze? Onderhandelen samen heeft geen zin. Graag jullie advies.....

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
roderidder
Contacteer: Website

#2 , 21 dec 2007 15:27

... Wat is wijsheid in deze?
Dat juist in die situaties een gezonde dialoog het meest efficiente middel is

RR

vince
Topic Starter

#3 , 21 dec 2007 22:45

Ja dat is nu net het probleem RR die gezonde dialoog is er niet sterker nog het is een zeer ongezonde dialoog.....

Reclame

roderidder

#4 , 22 dec 2007 00:07

kinderen?

RR

vince
Topic Starter

#5 , 22 dec 2007 10:55

nee geen kinderen

roderidder

#6 , 22 dec 2007 19:34

geen kinderen >> op dit terrein heb ik me nooit echt gefocust

misschien zijn er hier anderen die je wat verder kunnen helpen

RR

bemiddelaar

#7 , 22 dec 2007 22:59

Misschien kan onderhandelen met de hulp van een bemiddelaar in familiezaken jullie hierbij helpen. Op die manier kunnen er afspraken gemaakt worden inzake onderhoudsgeld, verdeling van roerende en onroerende goederen, ... en dit op zo'n manier dat ieder zich goed voelt bij de gemaakte afspraken.

Terug naar “Echtscheiding”