Contract eenzijdig getekend maar makelaar reageert niet meer

Julius777
Topic Starter

Contract eenzijdig getekend maar makelaar reageert niet meer

#1 , 04 aug 2013 17:43

Hallo,

Ik heb een huurcontract getekend bij een immo-makelaar. Dit is door mij eenzijdig getekend. De makelaar ging deze nog naar de eigenaar brengen maar ik hoor er niets meer van.

Ik heb een aantal keer proberen bellen en SMSsen, maar ik krijg geen antwoord en telefoons worden niet opgenomen.

Ondertussen staat de woning nog altijd geadverteerd op internet.

Wat kan ik hiertegen beginnen?

mvg,

Julius

Winston
Juridisch actief: Ja
Regio: België

Een juridische oplossing. Voor elk probleem, voor iedereen!

Benieuwd naar jouw juridische opties? Winston begeleidt jou aan de geschikte oplossing. Klik hier om jouw situatie te beschrijven en we nemen binnen de 24 uur met jou contact op voor persoonlijke begeleiding
Turaki

#2 , 04 aug 2013 18:20

Weinig, zolang de verhuurder niet tekent is er geen overeenkomst die u kan afdwingen. Plus dat uw handtekening u wel bindt.

Stuur de makelaar (en de verhuurder ook, als u zijn adres heeft) een AS waarin u graag binnen de 14 dagen een getekend contract wenst te ontvangen, en dat u er anders van uitgaat dat men niet meer aan u wil verhuren.
Niet sluitend, maar dan heeft u toch iets achter de hand.

Julius777
Topic Starter

#3 , 06 aug 2013 03:29

nu een week nadat ik het contract getekend heb begint de makelaar tegen te spartelen dat ik hem bewijs van inkomen dien te leveren, zoniet krijg ik het tweezijdig getekend contract niet.

Ik heb een invaliditeitsuitkering, maar een bewijs van het ziekenfonds is niet genoeg. Nu wil hij weten hoelang dat loopt, of ik elke maand hetzelfde bedrag ontvang etc.

ondertussen blijft de woning als "te huur" geafficheerd op zijn website.

Ik heb een vriendin laten bellen om het appartement te bezichtigen en dat was geen probleem !!!

Dus nadat ik eenzijdig getekend heb, blijft hij nog actief zoeken naar huurders ....

Wat kan ik hiertegen beginnen???

Reclame

Turaki

#4 , 06 aug 2013 07:06

Zoals ik al zij, heel weinig. U heeft zich eenzijdig verbonden, en tenzij u bewijs heeft dat de verhuurder van plan was om te tekenen (mailverkeer), kan u deze niet verplichten.

Julius777
Topic Starter

#5 , 06 aug 2013 09:06

Kan ik er nog ondert uit komen?

Ik vind dit geen praktijken...

Turaki

#6 , 06 aug 2013 09:11

Zoals ik zei, stuur een AS waarin u een einddatum vastlegt voor het ontvangen van een getekend contract, en waarin u stelt dat u ervan uit gaat dat bij geen contract op die datum zij niet aan u willen verhuren.

Terug naar “Huren”